U Belfortskoj na Novom Beogradu u planu zgrada sa 44 stana i tri lokala
Objekat u naselju Ledine ima ukupnu BGRP od 5.639 kvadrata, a projektom su predviđena ukupno 62 parking mesta u podzemnoj garaži i na otvorenom.
Nakon najave druge faze izgradnje kompleksa The One, u okviru koje je planirana i lamela sa čak 20 spratova, Novi Beograd trebalo bi uskoro da dobije i jedan objekat daleko skromnijih gabarita – trospratnu stambeno-poslovnu zgradu smeštenu na uglu ulica Belfortske i Dušana Krstića.
Urbanistički projekat za njenu izgradnju se do 7. avgusta nalazi na javnom uvidu, a nosilac izrade je firma Arhitekta 7 iz Beograda. Investitor je “Parter No1” d.o.o. iz Surčina, dok idejno rešenje potpisuje beogradski KRIP inženjering sa Milenom Veljović, mia, kao odgovornim projektantom.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Pijaca Merkator na Novom Beogradu dobija podzemnu garažu i osveženu fasadu
- Rapidna izgradnja novog kineskog tržnog centra na Novom Beogradu
Ukupna BGRP od 5.639 kvadrata
Lokacija za izgradnju objekta se nalazi na parceli površine od 2.500 m² u Belfortskoj ulici u naselju Ledine. Predmetna parcela je ugaona, a na kolaciji nema izgrađenih objekata.
Projektom je predviđena spratnost Po+P+2+PS, dok ukupna planirana BGRP iznosi 5.639 kvadratnih metara (nadzemno 3.880 m² i podzemno 1.759 m²).
Objekat pripada zoni mešovitih gradskih centara u zoni niske spratnosti, gde su u prizemlju obavezni komercijalni sadržaji. Maksimalni indeks zauzetosti je 40%.
Pešački i kolski pristup je omogućen iz ulica Dušana Krstića i Belfortske, kao i iz novoplanirane ulice koja izlazi na Belfortsku ulicu.
Planirana su ukupno 62 parking mesta, od čega su 44 projektovana u podzemnoj garaži, a 18 na otvorenom.
U prizemlju objekta smeštena su tri lokala, dok su na spratovima projektovana 44 stana različitih struktura i kvadrature.
Na prvoj i drugoj etaži projektom je predviđeno po 16 stambenih jedinica, dok je na povučenom spratu projektovano 12 stanova.
Planirana su i ukupno 62 parking mesta, od čega su 44 projektovana u podzemnoj garaži na jednom nivou, dok je 18 mesta predviđeno na otvorenom.
Simetrija kao glavni princip
Kako se navodi u Urbanističkom projektu, arhitektura objekta prilagođena je nameni i lokaciji i potrebama budućih korisnika.
“Arhitektonski jezik je u duhu tradicionalne arhitekture sa kombinacijom elemenata savremene arhitekture, što se ogleda kroz upotrebu trajnih savremenih materijala” – kaže se u dokumentacijii dodaje:
“Glavni princip projektovanja fasada i organizacije unutrašnjeg prostora jeste simetrija, dok je dinamičnost na fasadama postignuta formiranjem erkera, kao i promenom materijalizacije”.
Kanalizacija?
skeptička kao i cele ledine, aerodrom i surčin… šta če nam?
Zelenilo?
Odavno je u Beogradu malo 1 parking mesto po stanu, parter je apsolutno bez zelenila o ostalim priključcima na samoj lokaciji da ne pricamo…
Hoćete i zelenilo i parking, a jedno potire drugo. Ne bi nam trebalo toliko automobila kad bi politika grada težila ka zelenoj, prvenstveno funkcionalnom javnom prevozu koji bi bio brži od vožnje kroz gužvu i traženja parkinga. Onda bismo imali prostora i za ozelenjavanje grada, a sad rade suprotno i samo asfaltiraju. Ova politika prosperitet vidi u broju vozila, to je njima zlatno doba…. automobili, kvadrati i bolestan narod u pretrpanim gradovima.
Sta je sa urbanizmom u Beogradu? Pa ovo je u zoni prilaza aviona na Surcinski aerodrom. Nikog ne interesuje buka i emisija stetnih gasova koja se u ovoj zoni generise?
Sve to tako lepo i nasadjeno pored septicke jame. Najblize drvo se nalazi na udaljenosti od 100m. Najblizi trotoar se nalazi na Bezanijskoj kosi. Prva glavna saobracajnica broji cak JEDNU traku za svaki smer, a njome prometuje: 6 linija gradskog prevoza i kolone vozila u pravcu Surčina, aerodroma, autoputa BG-ZG, Bežanije i Bežanijske kose.
Zastupljene su i divlje deponije jer, kako navodi JKP, “ne postoje tehnički uslovi za postavljanje kontejnera”.
Ma zaista divan kraj.