Šta se sve radi na Železničkoj stanici kako bi Novi Sad dočekao brzi voz
Radovi na rekonstrukciji prva tri koloseka kao i nadvožnjaka u Kisačkoj privode se kraju kako bi linija brzog voza Beograd – Novi Sad mogla da krene do 10. marta.
Sudeći prema najavama, prvi brzi voz na relaciji Beograd – Novi Sad krenuće da saobraća najkasnije do 10. marta ove godine, te se u skladu s tim privodi kraju prva faza radova na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, započeta krajem septembra prošle godine.
Takođe, novosadsko JKP “Put” započelo je ovog meseca radove na prilaznim putevima do platoa ispred staničnog ulaza za putnike, a najavljeno je i uređenje stanice u obližnjem Petrovaradinu.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- 200 na sat: Pogledajte snimak testiranja brzog voza od Beograda do Novog Sada
- Dron reportaža: IQ Biznis i Panorama Centar u Novom Sadu
Pogledajte dron reportažu od 27. januara:
Prva faza radova obuhvata rekonstrukciju tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek.
U okviru prve faze radova – koja obuhvata prva tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek – rekonstruisani su stanični peroni, temelji perona i nadstrešnica, kao i šahtovi za kišnu kanalizaciju, dok će drugom fazom biti obuhvaćeni radovi na preostalim kolosecima.
I dok se užurbano izvode radovi na osavremenjavanju koloseka, u toku je i rekonstrukcija novosadske železničke stanice, inače izgrađene 1964. godine po projektu Imrea Farkaša. Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, a predviđena je sanacija podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, dok će fasada i stolarija biti zamenjeni.
Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojom će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.
Radovi na stanici
Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.
Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama s posebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.
U unutrašnjosti stanice renoviran će biti Centar za daljinsko upravljanje, kancelarije i restoran, čije prostorije nisu menjane više od pet decenija.
Nadvožnjak u Kisačkoj
Zbog projekta pruge Beograd – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica, potrebno je bilo renovirati i nadvožnjak u Kisačkoj ulici, a radovi koji su počeli 3. oktobra prošle godine trebalo bi da budu gotovi do marta 2022, kada će ova prometna novosadska saobraćajnica ponovo biti otvorena za saobraćaj.
Šta je sve rekonstruisano
Da podsetimo, nadvožnjak za železničku prugu dobila je i Temerinska ulica u Novom Sadu, a on je završen krajem februara prošle godine. Stari je srušen, a novi, dug preko 30 metara, sadrži tri koloseka, od kojih će dva biti korišćena za potrebe brze pruge.
Takođe, tokom rekonstrukcije je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, jedanaest skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, desetog i jedanaestog staničnog koloseka.
Foto-galerija:
Faktografija
- projekat: rekonstrukcija Železničke stanice Novi Sad, I faza
- investitor: Infrastruktura žеlеznicе Srbijе a.d.
- projektant: CRDS
- izvođač: CRI
- radovi I faze: koloseci 1, 2, 3, 10 i 11, izgradnja novog perona i nadstrešnice
- projekat: podvožnjak u Kisačkoj
- izvođač: RŽD International
- početak: septembar 2021.
- stanje: 27. januar 2022.
- rok završetka: mart 2022.
- foto, video: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Zaboravili ste da navedete da je stručni nadzor na izvođenju radova Project biro Utiber Novi Sad i da se radi po projektima koje je uradio CIP Beograd (ne CRDS).