Kako izgleda rekonstruisana stanica i polazak brzog voza iz Novog Sada (video)
Radovi na rekonstrukciji prva tri koloseka kao i enterijeru Železničke stanice su gotovi i sve je spremno za saobraćanje brzog voza Soko na relaciji Beograd – Novi Sad od subote 19. marta.
Nakon šest meseci radova na rekonstrukciji Železničke stanice, nadvožnjaka u Kisačkoj, pejzažnom uređenju „potkovice“ i unutrašnjem adaptiranju same stanice, završena je prva faza radova.
Kao što se može videti na fotografijama, Železnička stanica dobila je potpuno novu čeličnu nadstešnicu koja svojom oblikom prati arhitekturu originalne zgrade iz 1964. godine koju je projektovao Imre Farkaš.
Srodni članci na portalu Gradnja.rs:
- Šta se sve radi na Železničkoj stanici kako bi Novi Sad dočekao brzi voz
- 200 na sat: Pogledajte snimak testiranja brzog voza od Beograda do Novog Sada
Pogledajte kako je izgledala probna vožnja do Prokopa
Stanica je dobila novu čeličnu nadstešnicu koja svojom obilikom prati arhitekturu originalne zgrade iz 1964. godine.
U okviru prve faze radova – koja je obuhvatala prva tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek – rekonstruisani su stanični peroni, temelji perona i nadstrešnica, kao i šahtovi za kišnu kanalizaciju, dok će drugom fazom biti obuhvaćeni radovi na preostalim kolosecima.
Postavljeni su monitori za informacije o dolasku i odlasku vozova, klupe, časovnici, korpe za otpatke, dok je na podu postavljen behaton sa horizontalnom signalizacijom.
Rekonstruisana stanica
Radove na adaptaciji Železničke stanice izveo je konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, a uređena je sanacija podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, dok su fasada i stolarija zamenjeni.
Stanica je sada prilagođena osobama s posebnim potrebama, što je podrazumevalo uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom postavljene su taktilne vodilica na stazama.
Tri vrste voza
Od Beograda do Novog Sada saobraćaće tri vrste vozova – intersiti, regio-ekspres i regio, koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a samim tim i po vremenu putovanja.
Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 5:25 iz Beograda, odnosno 5:28 iz Novog Sada. Poslednji će kretati u 22:02 iz Novog Sada, a u 22:20 sa stanice Beograd centar, odnosno Prokopa.
Intersiti vozovi će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu i to na Novom Beogradu.
Intersiti vozovi će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu i to na Novom Beogradu.
Putovanje regio-ekspresom će trajati 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica – Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
Najsporiji će biti regio vozovi koji će putovati između 55 i 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica. U pitanju su Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.
Soko ide 200 na sat
Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do Karlovačkih Vinograda, u dužini od 41,4 kilometara.
Putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, ali i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta, 12 kliznih vrata, aparatima za kafu, delom za bicikle i presvlačenje beba i besplatnim internetom. Još uvek nije poznato da li je brzi voz pet friendly.
Voz je na konkursu dobio i zvanično ime „Soko„. Logo čini stilizovana glava sokola u bojama srpske zastave i ćirilični natpis „Soko“ ispod nje.
Kad krene behaton da se izvrce, pa kad ljudi krenu da zapinju i padaju pod voz bice veselo