Umesto asfaltiranja: Rešenje za travnata parking mesta u gradovima
Pored uštede na troškovima za odvodnjavanje, upotrebom travnih rešetki doprinosi se i očuvanju prirodnog ciklusa kruženja vode jer površina ostaje propusna za vodu… za razliku od betona.
Svedoci smo da sve više pojavljuju neslavni primeri ograđivanje zelenih površina u gradskim blokovima kako bi nikao još poneki objekat ili kako bi se prostor izbetonirao i pretvorio u parkinge. Najnoviji slučaj pretvaranja ogromne zelene površine u betonska parkirališta stiže nam iz Novog Sada gde će se čak 4.000 kvadrata zelenila na Bulevaru Evrope pretvoriti u 181. parking mesto.
Nema sumnje da je potreba za parkiranjem u ovom delu grada ogromna, ali postavlja se pitanje da li postoje neka drugačija, savremenija i održivija rešenja za ovakve prenamene zelenog koridora u sive betonske površine. Odgovor je jednostavan – postoje!
Travne rešetke omogućavaju da površina bude ozelenjena, a i da se može koristiti za parkiranja vozila.
Jedno od veoma zgodnih rešenja jesu travne rešetke koje površinama omogućavaju odgovarajuću stabilnost podloge uz očuvanje prirodnog izgleda. Ove saćaste strukture – ACO Areal – napravljene su od 100% recikliranog materijala, omogućavaju da površina bude i ozelenjena, a i da se može koristiti za parkiranja vozila. Pored uštede na troškovima za odvodnjavanje, upotrebom ovog sistema doprinosi se očuvanju prirodnog ciklusa kruženja vode jer površina ostaje propusna za vodu… za razliku od betona.
Ekonomičnije rešenje od betona ili asfalta
ACO Areal je jednostavna za rukovanje i ugradnju, a rešetka je dovoljno čvrsta da može da se koristi i za požarne puteve. Otpornost na UV zračenje omogućuje dug vek trajanja, a ono što je najvažnije da je ovo rešenje ekonomično. Naime, kako se navodi u brošuri proizvođača ovo rešenje je povoljnije od asfalta ili sličnih betonskih rešenja.
ACO čak nudi i posebne bele čepove za travne rešetke u slučaju da želite da označite i vizuelno razgraničite pojedine delove travnjaka ili označite parking mesto.
Dakle, parking mesta se ne moraju betonirati. Postoje i alternativna, mnogo održivija rešenja za pravljenje parkinga za vozila u gradovima. Ne moramo birati između parkinga i zelenila – pametnim rešenjem možemo imati oba!
Kad ste već ovde…
Kolko? 4.000 kvadrata zelenila pretvoriće u parking! Pa, ko im je to dozvolio?
Lepo je sto se tice vizuelnog dela, i super je sto je stabilnost. A sta se desava sa kisom i blatom …. ?