Vizualizacija: Epic Games
Softver

Zaha Hadid Architects i Epic Games: Arhitektura za mlade u Fortniteu

Zamislite da možete da zidate pored londonskog Gloub teatra? Dovoljno je samo da instalirate najnoviji dodatak za najpopularniju igru na svetu.

Britanski arhitektonski studio Zaha Hadid Architects udružio se sa softverskom kompanijom Epic Games, koji je kupovinom novosadskog 3Laterala praktično došao u Srbiju, kako bi stvorio parametrijsku verziju Londona za njihovu popularnu video igru Fortnite.

Ova interesantna saradnja predstavlja značajan korak ka povezivanju arhitekture i gejming industrije, što na kraju krajeva može dovesti da se arhitektonske ideje približe mlađim generacijama.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Vizualizacija: Epic Games

U igri je London ispunjen zakrivljenim i futurističkim građevinama karakterističnim za stil Zahe Hadid.

U igri pod nazivom Re:Imagine London, igrači se nalaze na virtuelnom ostrvu smeštenom na obali Temze, ispunjenom zakrivljenim i futurističkim građevinama karakterističnim za stil Zahe Hadid, iračke arhitektice koja je preminula 2016. godine.

Kroz interaktivnu platformu, igrači imaju mogućnost da kreiraju sopstvenu parametrijsku arhitekturu koristeći već dizajnirane module. Ovi moduli omogućavaju igračima da podižu zgrade i različite građevine u blizini poznatih gradskih znamenitosti kao što su katedrala Svetog Pavla, galerija Tate Modern i Gloub teatar.

Popularizacija arhitekture kroz gejming

Ovaj projekat ima za cilj da podstakne interesovanje za urbani razvoj i arhitekturu među mlađim generacijama. Kroz interaktivnu i zabavnu igru, igrači se upoznaju sa konceptima održive izgradnje i višenamenskog korišćenja prostora.

„Izuzetno smo uzbuđeni što možemo da ponudimo mladima platformu kroz koju mogu da istraže kompleksnost urbanog planiranja i arhitektonskog dizajna“, ističu iz Zaha Hadid Architects. „Verujemo da ovakva saradnja može inspirisati sledeću generaciju arhitekata i dizajnera.“

Sinergija arhitekture i gejming industrije

Saradnja sa Epic Games predstavlja primer kako se arhitektonski studiji mogu povezati sa gejming industrijom kako bi stvorili edukativne i inspirativne sadržaje. Korišćenjem Unreal Editor-a za Fortnite (UEFN), Zaha Hadid Architects integriše kompleksne arhitektonske koncepte u pristupačno i interaktivno okruženje.

„Ova platforma nam omogućava da istražimo nove načine prezentacije arhitekture i da angažujemo širu publiku kroz digitalne medije“, dodaju iz studija. „Gejming industrija pruža neverovatne mogućnosti za edukaciju i kreativno izražavanje.“

Vizualizacija: Epic Games

Interaktivno učenje kroz igru

Igra nudi šest tipologija modula za građenje: šetališta, strukture, parkove, komercijalne prostore, kancelarije i stambene objekte. Igrači mogu da postavljaju ove module na četiri dostupne lokacije: Puddle Dock, Trig Wharf, Blackfriar’s Bridge i Bankside – što im omogućava da intuitivno razumeju kako se različiti elementi arhitekture uklapaju u celinu.

Kroz proces izgradnje, igrači se susreću sa izazovima urbanog planiranja, što ih podstiče na kritičko razmišljanje i kreativno rešavanje problema. Ovo iskustvo može biti posebno vredno za one koji razmišljaju o karijeri u arhitekturi ili srodnim oblastima.

Pomeranje granica

Ovaj projekat je nastavak istraživanja koje sprovodi Zaha Hadid Architects kroz svoju Grupu za proračun i dizajn (ZHA Code), fokusiranu na primenu tehnologije u arhitekturi i urbanom planiranju. Studio je poznat po svojim inovativnim i avangardnim pristupima, a saradnja sa Epic Games još jednom potvrđuje njihovu posvećenost pomeranju granica i približavanju arhitekture široj publici.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. Max Cohen

    Zaha Hadid je nesumnjivo One of the all time greatest. Sada dolazi neizbezno ali…Moja maticna firma i njen vlasnik pre nekih 10 godina bili su appointed architects za gradnju Elefteria square u Nikoziji na Kipru. Dizajn, drzavnog projekta, konkursom Zaha. Dizajn NURBS do NURBSa. Postovaoci ce reci prelep, obican plebs ce ostati obesenih vilica. Tako je i bilo na zvanicnoj prezentaciji. Ti krece dramski zaplet sa elementima horora. Kako izvesti, koliko kosta, ko ce uopste izvesti? I tu sledi otreznjenje i pouka svih Zaha projekata. PRESKUPI za izvodjenje, PRESPORI za izvodjenje, gotovo nemoguci. Lepi na renderima, jer nikada nisu izvedeni savrseno. Ne postoje toliko 3D stampaci, a ni oni nisu dorasli zadatku. Bili smo appointed architects za Hopkins i Foster na par projekata na ME. Apsolutno genijalni. Sve modularno, smisleno, optimizacija kao osnovna premisa svega. Zaha…pakao. Ako ne gresim pok. Paja Krunic mi je davno rekao da je najveca zelja arhitekte da mu se projekat izvede bas onako kako ga je video u glavi. Misssion impossible.

    Posle godina kasnjenja, niza peripetija, par propalih tendera, trostrukog budzeta, izgradjen sa izmenama. Za nove Instagram generacije i sliku prilicno dobar. Za budzet, nikakav, za lokalnu populaciju neshvatljiv.

    Arhitektura treba da sluzi svrsi, da svi zasijaju u lancu. Da ima opravdanost. Vreme spomenika i kaprica davno proslo.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *