Ovako izgleda vijadukt od 3,3 kilometara kod Čortanovaca
Završena je i izgradnja tunela dugačkog 2,2 kilometara na brzoj pruzi Stara Pazova – Novi Sad.
Ruska kompanija „RŽD Internešnl“ završila je građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji u plavnom delu Dunava i prvog tunela bez zastora „Čortanovci“ više od pola godine pre planiranih rokova, kažu iz kompanije. Ovi jedinstveni inženjerski objekti postaće deo prve brze pruge Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta.
Probijanje tunela odvijalo se istovremeno na četiri tačke dvaju cevi severnog i južnog portala.
U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije za usklađenost sa projektnim rešenjima.
Pre puštanja objekata u rad, planiranog za kraj 2021. godine, biće izvedeni radovi na ugradnji kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka, a takođe će biti sprovedena ispitivanja pre puštanja u rad, koja su planirana za jesen.
Tunel od 2,2 km
Tunel Čortanovci predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 km. Radovi na njegovoj izgradnji odvijali su se neprekidno od septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre ugovornih rokova. Neposredna izgradnja tunela trajala je tri godine. Probijanje se odvijalo istovremeno na četiri tačke dvaju cevi severnog i južnog portala. U tunelu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka.
Dužina vijadukta dostiže 3 kilometra, a visina pojedinih stubova 26 metara.
Radovi na izgradnji vijadukta otpočeli su 1. novembra 2017. godine i završeni su šest meseci pre planiranih rokova. Njegova dužina dostiže 3 km, a visina pojedinih stubova – 26 metara, što se može uporediti sa visinom osmospratnice. Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela Čortanovci ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava. Deo objekta se nalazi na strmom terenu, i zato je, kako bi se osigurala pouzdanost objekta za vreme njegove izgradnje i korišćenja, bilo izgrađeno 20 zaštitnih konstrukcija protiv klizišta.
Uzor iz Sočija
Prilikom izgradnje bile su korišćene napredne ruske i međunarodne tehnologije, koje su testirane, između ostalog i prilikom izgradnje olimpijskih objekata u Sočiju. Nadzorni organi, akreditovane laboratorije i nezavisni konsultanti su stalno vršili kontrolu kvaliteta i toka radova na mnogo nivoa. Rok za bezbedno korišćenje objekata koji je određen projektom iznosiće najmanje sto godina.
Do 200 na sat
„RŽD Internešnl“ nastavlja radove na izgradnji i rekonstrukciji železničke pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta Panevropskog saobraćajnog Koridora H. Nakon završetka svih radova u skladu sa projektom, putnički vozovi će na toj deonici moći da razvijaju brzinu do 200, a teretni – do 130 km/h.
Kad ste već ovde…