Rimčevi bespilotni taksiji u Zagrebu puniće se u zgradi po projektu 3LHD
Možda je Verne taksi potpuno autonoman i ne zahteva vozača, ali zato zahteva održavanje i servisiranje. To će se odvijati u ovom futurističkom objektu od čelika.
Mate Rimac je ovih dana predstavio robotaksi nazvan Verne, koji bi svoje prve putnike u Zagrebu trebalo da primi 2026. godine, a proizvodiće se u gradskom naselju Lučko.
A da se hrvatska prestonica priprema za blisku budućnost u kojoj će njegove stanovnike i goste po gradu prevoziti bespilotni taksiji, svedoči nam i nedavno obelodanjeni projekat za Centar mobilnosti – infrastrukturni objekat koji će sadržati sve funkcije potrebne za održavanje autonomnih vozila.
Prema projektu koji potpisuje zagrebački studio 3LHD, zgrada centra sastojaće se od punionice, perionice i servisa, te izložbenog prostora za goste, dok će oko objekta biti formirani novi trg i park, čime bi ovaj deo hrvatske prestonice trebalo da dobije preko potreban javni prostor.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Mogući scenariji korišćenja prostora
Sa severne strane parcele nalazi se važna saobraćajna raskrsnica, a oko i preko nje se kreće veliki broj pešaka. Duž perimetra je prisutan velik broj odraslih stabala.
„Ovi faktori uticali su na smeštaj građevine na lokaciji. Koncept zgrade temelji se na zatečenom kontekstu i mogućim scenarijima korišćenja prostora“, navode iz 3LHD-a.
Projekat zadržava većinu postojećih stabala na lokaciji i oblikuje novi trg i park na severnoj strani parcele.
Projekat zagrebačkih arhitekata zadržava većinu postojećih stabala na lokaciji i oblikuje novi trg i park na severnoj strani parcele.
To je, kako ističu, omogućilo potpuno uklapanje objekta u krajolik, pojačavajući pritom ideju paviljona u parku.
„Vidljiv, a nenametljiv, objekat poziva prolaznike i korisnike na istraživanje, pružajući im mogućnost da zadovolje znatiželju prolaskom kroz park, odnosno penjanjem na zeleni krov“, dodaju iz studiju.
Unificirani fasadni sistem
Konstrukcija zgrade sastoji se od kvadratnih modula dimenzija 4,7 x 4,7 metara. Moduli su izrađeni od čelika i opremljeni su laganim podom.
„Celokupna fasada sastoji se od unificiranog fasadnog sistema čiji se elementi uklapaju u konstrukcijske module i oblikuju jedinstven, homogen objekat“, ističu iz 3LHD-a.