Udareni temelji mosta Borča – Zemun
Jedini most u Beogradu koji je povezivao obale Dunava, „Pančevac“, konačno će dobiti „konkurenciju“. Most Zemun – Borča, „Kineski“, ili „Most prijateljstva“, sve to su nazivi novog objekta koji će da približi Novosadski i Zrenjaninski put, rastereti saobraćaj u gradskoj zoni i vozačima skrati trase.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je na gradilištu trenutno angažovano oko stotinu radnika, od čega najveći broj čine Kinezi. Podigli su kamp i počeli izgradnju pomoćnog čeličnog mosta.
Trenutno, majstori podižu pomoćni most sa borčanske strane gde pobijaju čelične cevi na koje se postavlja metalna konstrukcija širine sedam metara, kaže Nenad Bajić, iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište. Do sada su čelične cevi pobijene do same obale u dužini od 250 metara. U toku je postavljanje gornje konstrukcije pomoćnog mosta, sa koje će se izvoditi radovi na glavnoj konstrukciji. Tokom izgradnje obezbeđena je nesmetana rečna plovidba u promenljivom plovidbenom otvoru širine između 66 i 45 metara, a po završetku izgradnje plovni put biće širok 150 metara.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište dodaju da saobraćajnoj mreži Beograda nedostaju odgovarajuće alternativne veze, kao i mostovi. Novi most trebalo bi da omogući bolje odvijanje tranzitnog, ali i gradskog saobraćaja na širem području grada i tako rastereti centar. Izgradnja ove saobraćajnice, takođe, stvoriće uslove za razvoj ovog dela grada na levoj obali Dunava.
Generalnim planom Beograda predviđen je most preko Dunava na poziciji Zemun – Borča u okviru saobraćajnice Severna tangenta, koja pripada kategoriji gradskih magistralnih saobraćajnica, objašnjava Nenad Bajić. Njenom izgradnjom stvara se mogućnost da se na ulazu u grad iz pravca Novog Sada i Šida saobraćaj usmerava ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu i dalje ka severu, a omogućava se povezanost naselja na levoj obali Dunava sa opštinama Zemun i Novi Beograd.
Trasa ovog saobraćajnog koridora počinje saobraćajnicom T6 od Novosadskog puta preko Ulice cara Dušana. Severna tangenta prelazi reku Dunav i pravcem sever-severoistok dolazi do Zrenjaninskog puta, odakle trasa nastavlja pravcem ka severoistoku obilazeći naselje Ovča. U visini istočne granice naselja Ovča koridor se spušta na jug prema Pančevačkom putu, na koji se priključuje denivelisanom raskrsnicom i povezuje sa trasom Spoljne magistralne tangente koja prelazi most preko Dunava na šumadijsko područje grada. Do izgradnje sledećeg mosta na Dunavu, u sadašnjoj fazi radova, saobraćajnica će se u nivou spojiti sa Pančevačkim putem.