Metro stanice upečatljivog vizuelnog identiteta – treća nagrada na konkursu
Jarke boje provučene su kroz svaku stanicu, dok su u prostoru predviđeni uglavnom tradicionalni materijali koji najbolje oslikavaju svaki objekat ponaosob.
Trećenagrađeni projekat na konkursu za idejno arhitektonsko rešenje i dizajn stanica beogradskog metroa potpisuju Sara Miladinović, d.i.a., Dušan Munćan, d.i.a., Anđela Radovanović, d.i.a., Ilija Demenesku, d.i.a. i Lidija Grozdanić, d.i.a.
Poput svojih kolega koji su osvojili prvu, odnosno drugu nagradu, i ovaj arhitektonski tim odlučio je da obradi tzv. Lot A, odnosno stanice Pančevački most, Skadarlija, Trg Republike, Savski Trg, Sajam, Park Banovo Brdo, Žarkovo, Trgovačka i Železnik.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Kako će izgledati železnička stanica u Novom Sadu i dokle se stiglo s radovima
- Građevinski fakultet ne učestvuje u daljoj realizaciji Beogradskog metroa
Povezivanje različitih identiteta
Kako navode za naš portal, ovaj lot su odabrali zato što se sastoji od stanica koje pojedinačno predstavljaju svojevrsni izazov u urbanističkom i arhitektonskom smislu s obzirom na lokaciju u gradu i predviđenu poziciju unutar gradskog tkiva.
“To nam je bilo posebno zanimljivo – da pokušamo da pronađemo nit koja povezuje ove različite identitete”, kažu autori.
Jarke boje su provučene kroz svaku stanicu u skladu sa daljim njenim identitetom.
Kako dodaju, celokupnu Liniju 1 posmatrali su iz ptičje perspektive, kao što je najčešće i predstavljeno mapom unutar samog metroa, gde su linije mreže jarkih boja, a stanice izbušeni krugovi, tj. tačke poznatih naziva kao jedina veza sa nadzemnim gradom.
“Uzimajući ovaj koncept kao polaznu tačku, jarke boje su provučene kroz svaku stanicu u skladu sa daljim njenim identitetom, koji je, u zavisnosti od dela grada, tj. stanice, studiran posebno”, kažu u trećenagrađenom timu.
Srpska šara kao prepoznatljivi element
Kada je u pitanju oblikovanje idejnog rešenja, autori na prvom mestu navode liniju, osnovni element kojim se predstavlja svaka mapa metroa, kao i skyline, tj. krovove, koji u zavisnosti od dela grada gde se nalaze daju specifičan identitet.
Veliku važnost ima i tradicionalna srpska šara, kao prepoznatljivi element, a značajan je i jezik materijala, budući da su korišćeni isti materijali ali na različite načine.
“Kombinacijom ovih elemenata dobili smo pattern koji predstavlja brending metroa, i predstavlja jasni vizuelni identitet svih stanica”, napominju arhitekte.
Opeka i drvo korišćeni su za Skadarliju, kamen, metal i drvo za Trg Republike, čelik i teraco za Sajam, a kamen za Savski Trg.
U prostoru su, kako dodaju, predvideli materijale koji najbolje oslikavaju svaku stanicu ponaosob, i to su uglavnom tradicionalni materijali korišćeni na moderan način.
Tako je opeka u kombinaciji sa drvom korišćena za Skadarliju, kamen, metal i drvo za Trg Republike, čelik i teraco za Sajam, a kamen za Savski Trg.
“Što se tiče osoba sa otežanim kretanjem, prema raspisu konkursa za enterijer stanice predviđen je sistem liftova koji omogućavaju pristup svakom nivou, a što se tiče urbanističkog uređenja, u zavisnosti od stanice prilagođen je teren u oblikovanju, ili je predviđen sistem rampi zarad lakšeg kretanja”, navode na kraju dobitnici treće nagrade.
Ubedljivo najbolje rešenje.
Najbolje resenje koje uvazava originalni srpski identitet kroz saru, boje i materijale!
majkomila…
Odlican dizajn
I meni je ovo rešenje ubedljivo ubedljivo najbolje.
Izgleda previse komunisticki…