Da li je TikTok postao novi medij arhitekture i dizajna?
Jeste li se zasitili instagramične arhitekture? Sve veća popularnost platforme TikTok otvara kreativniji način prezentovanja sveta oko nas.
Kako je poslednjih meseci TikTok postao sve popularniji, veoma jasno se može uočiti i trend na ovoj platformi koji pokriva i polje arhitekture, čemu svedoči skoro milijardu video-snimaka koji koriste hešteg #architecture. U ovim interesantnim snimcima mogu se videti ne samo zgrade širom sveta iz različitih uglova već i određeni arhitektonski stilovi predstavljeni sa lični pristupom svakog od autora.
Imajući u vidu navedene brojke, postavlja se pitanje da li je era „instagramičnih zgrada“ završena i da li je TikTok novi način povezivanja među generacijama, kao i lokacijama kako bi se istražile nove mogućnosti arhitekture?
@arielviera 😱 Would you dare to go into this building? #newyorkcity #nyc #newyorktravel #architecture #architecturestudent #midtownmanhattan #engineering
TikTok je preko noći protutnjala virtuelnim svetom i transformisala način na koji koristimo društvene i digitalne medije.
Ukoliko vam nije poznat način rada TikTok aplikacije, može se reći da je ona poput tornada, preko noći protutnjala virtuelnim svetom i transformisala način na koji koristimo društvene i digitalne medije. Statistika pokazuje da korisnici koji pripadaju Generaciji Z (odnosno, osobe rođene nakon 1996. godine) čine više od 60% korisnika aplikacije TikTok, a preovlađuju neobavezni snimci poput plesova, sinhronizacije audio zvukova pokretima usana ili neke lične priče. Baš kao što je Instagram kreirao čitavu influensersku karijeru, sada tako TikTok čini da desetina tinejdžera, koji sa svojim pratiocima dele svoje lične stavove, generišu na milione dolara, piše Kaley Overstreet za ArchDaily.
@arielviera 😍 Walking across the Manhattan Bridge is always wonderful! #nyc #newyorkcity #newyorkcitycheck #newyorktravel #manhattanbridge #brooklyn
Tajna uspeha TikToka
Uslovno povezano, popularnost TikToka dovela je do toga da se i arhitektura sve više usmeri na ovu društvenu mrežu. Naime, Instagram je tokom poslednjih nekoliko godina postao sve zasićeniji digitalni svet gde je sve više počeo da se favorizuje kvantitet u odnosu na kvalitet. U početku se činilo da mogućnost deljenja svog rada putem fotografije može da ima korist za širu zajednicu. Ipak, mogućnost da se sadržaj deli lako i previše često, dovelo je do toga da svrha sadržaja može da izgubi vrednost. TikTok sa druge strane zahteva veću količinu angažovanja, u vidu pripreme i montaže, što je zajedno sa povećanom potrebom za kreativnošću doprinelo rasprostranjenom uspehu ove aplikacije.
@matheus_stancati Name A More ✨I C O N I C✨Piece. #interiordesign #architecture #bauhaus #design #furniture #fyp #learnontiktok #tiktokpartner #learn #4u
Kroz TikTok platformu teži se da arhitektonski sadržaji budu informativniji i usmereni ka određenoj publici.
U svetu arhitekture i građevinarstva, malo ko želi da konzumira sadržaj preko meme-a ili otkačenih videa sa fotogeničnim zgradama, međutim postoji puno suvislih TikTok arhitektonskih video-snimaka gde se otvaraju teme o arhitektonskim uticajima, a postavljaju se i upustva za oblikovanje slobodoručnih crteža i skica kao i kreativni video zapisi sa pričama o nekim od najpoznatijim svetskim objektima. Kroz TikTok platformu teži se da arhitektonski sadržaji budu informativniji i usmereni ka određenoj publici, a manje ka atraktivnim grafičkim prikazima sa kojima se putem Instagrama može „proslaviti“.
https://www.tiktok.com/@carloenzoarchitect/video/6875013619734580486
@paulmtz01 Mejorando en las transiciones #architecture #arquitectura #construction #engieneer #house #creative #interesting #transition #challenge #foryoupage
Kraj Instagrama?
Danas, usled globalne pandemije, kada smo u najvećoj meri u svojim domovima i uglavnom ne putujemo, mnogima se čini da nemaju šta zanimljivo da podele na Instagramu. Baš u ovom trenutku, čini se da je to pomoglo TikToku da možda i preuzme prevlast jer nudi ljudima nešto da rade, bilo da je reč o učenju plesnih koreografija ili o kreiranju video-zapisa o svojim ličnim strastima vezanim za arhitekturu i dizajn. Naravno, ovo ne znači da je era Instagram arhitekture završena, ali sigurno će morati da se nadmeće sa idejama na TikToku koje su predstavljene na potpuno nov način.
Zato, kada sledeći put budete tražili informacije o istoriji određene zgrade, arhitektonskom pravcu ili stilu , instalirajte TikTok, ukoliko već niste, i prepustite se njegovoj dinamičnoj prirodi.
@english.heritage High-speed tour of Osborne: Part One #learnontiktok #history #queenvictoria
@rionwillard Arlington Row Bibury #architecture #travelarchitecture #architectlife
Kad ste već ovde…