Planirano je da projekat proširenja bude završen do 2025. godine; Rendering: ZGF Architects
Svetski projekti

Više od 760.000 metara drvene građe pokriće terminal aerodroma u Portlandu

Masivni rešetkasti krov, čija izgradnja košta 125 miliona dolara, karakteriše talasast oblik sa nežnim strukturalnim krivinama koje podržavaju lamelirane grede.

U SAD su nedavno otpočeli radovi na proširenju Međunarodnog aerodroma Portland (PDX) za koji projekat potpisuje američka firma ZGF Architects.

Projekat je osmišljen iz želje uprave ove vazdušne luke da stvori kohezivnije iskustvo putnika i unese osećaj jedinstva na aerodrom, nakon 70 godina raznovrsnih proširenja i dogradnje.

ZGF-ov odgovor na zadatak je jedinstvena zgrada terminala smeštena pod jednim krovom, unutar kog se daje prioritet biofilnom dizajnu, unutrašnjem uređenju, dnevnom osvetljenju i prirodnim materijalima.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Projekat proširenja potpisuje američka firma ZGF Architects; Rendering: ZGF Architects

Drvena građa održivog porekla

„Kada uđu u novo jezgro terminala, posetioci su pozvani da prošetaju šumom. Pogled na aerodrom, dnevno svetlo, unutrašnji pejzaž i umetnost koja podseća na prirodne lepote regiona prisutni su tokom celog prolaska putnika kroz PDX“, rekle su arhitekte za Archinect.

Krov je inspirisan lokalnom tradicijom tkanja, a napravljen je od 760.000 metara drvene građe koja se dobija iz regiona i održivog je porekla.

Originalni nacrt dizajna krova; Ilustracija: ZGF Architects

Krov karakteriše talasast oblik, sa nežnim strukturalnim krivinama koje podržavaju lamelirane grede.

Masivni krov, čija izgradnja košta 125 miliona dolara, karakteriše talasasti oblik, sa nežnim strukturalnim krivinama koje podržavaju lamelirane grede.

Unutar konstrukcije, veliki ovalni krovni prozori filtriraju se kroz drvenu rešetku, izazivajući osećaj sunčeve svetlosti koja prodire kroz šumske grane.

Nežne strukturalne krivine krova podržavaju lamelirane grede; Rendering: ZGF Architects

Terminal otporan na zemljotres

Iza glavne sale i bezbednosnih kontrolnih punktova, terminal je zamišljen kao niz prostorija sa malim trgovima i paviljonima za opuštanje putnika pre leta.

Odnos između ovih trgova i hodnika sa jedinicama za kupovinu i restoranima takođe je inspirisan urbanom zonom Portlanda, dok je terminal dizajniran na način da odgovori na zemljotrese.

Krov i sistem zid zavesa mogu da se pomeraju do čak 70 centimetara u svakom pravcu.

Krov i sistem zid zavesa mogu da se pomeraju do čak 70 centimetara u svakom pravcu, zahvaljujući zglobnim vezama unutar sistema zid zavesa, te se tako smanjuje opasnost štete od seizmičkih uticaja.

Kako objašnjavaju arhitekte, čvrsti omotač objekta, pasivni sistemi grejanja i hlađenja, kao i mogućnost adekvatnog prirodnog osvetljenja, obezbeđuju pasivno preživljavanje objekta ukoliko bi ostao bez električne energije.

Lamelirane grede podržavaju nežne strukturalne krivine krova; Rendering: ZGF Architects

Sistem grejanja bez fosilnih goriva

Sa stanovišta održivosti, kako se dalje navodi, 95% opterećenja za grejanje i osvetljenje aerodroma obezbeđeno je sistemom grejanja bez fosilnih goriva.

A iako će se broj putnika povećati tokom naredne decenije, te srazmerno s tim i potreba za vodom, projektom je obezbeđeno da se broj litara po putniku smanji zbog korišćenja bunara sa vodom koja nije za piće.

Terminal je zamišljen kao niz prostorija sa malim trgovima i paviljonima za opuštanje putnika; Rendering: ZGF Architects

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *