Ovako će izgledati nova železnička stanica u Sremskim Karlovcima
Gradnja pruge na celoj trasi od Beograda do Novog Sada biće završena do kraja godina, a sa njom i stanica u Sremskim Karlovcima.
Radovi na novoj železničkoj stanici u Sremskim Karlovcima, koji se izvode u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd-Novi Sad počeli su februara ove godine, a planirano je da se završe oko 10. decembra 2021. Nova stanična zgrada u Sremskim Karlovcima nalaziće se stotinak metara udaljena od postojeće, u pravcu Petrovaradina. Nova stanična zgrada biće novoizgrađenim pothodnikom povezana sa peronima.
Izgradnja pothodnika i nadvožnjaka
Gradnja pruge za velike brzine na teritoriji Sremskih Karlovaca otpočela je prvih dana februara 2019. i do kraja ove godine biće završena, kao i na celoj trasi od Beograda do Novog Sada.
Od početka godine intenzivno se odvijaju radovi na pothodniku kod semafora, gde je prethodno srušena zgrada Saveznog centra za mehanizaciju, te od nadvožnjaka do nekadašnjeg pružnog prelaza, tik uz prugu, gde se gradi nova saobraćajnica, kao i na novoj staničnoj zgradi.
Izgradnja pothodnika i nadvožnjaka bila je neophodna zato što se na trasi brze pruge ukidaju svi pružni prelazi, tako da će se pešački i drumski saobraćaj odvijati preko nadvožnjaka ili kroz podvožnjake.
Gradi se i S nadvožnjak do Dunava
Drumski, takozvani S nadvožnjak, na izlazu iz Sremskih Karlovaca, na oko 1,2 kilometra od železničke stanice prema Petrovaradinu će omogućiti da se vozilima dođe do obale Dunava. Nadvožnjak je u potpunosti završen, ima deset stubova, devet raspona i dug je oko dve stotine metara, a u toku su radovi na dvema pristupnim saobraćajnicama, u koje spada i trokraka raskrsnica koja predstavlja vezu sa državnim putem Inđija-Novi Sad.
S nadvožnjak, na izlazu iz Sremskih Karlovaca, omogućiće da se vozilima dođe do obale Dunava.
Osnovna funkcija prve saobraćajnice, takozvane Ulice nova 1, jeste da drumski saobraćaj sprovede od državnog puta preko Dunavske ulice do priobalja Dunava. Osim saobraćajnice, grade se i biciklistička i pešačka staza, koje se protežu uz nju.
Projektom je predviđena i gradnja još jednog puta koji će imati vezu sa nadvožnjakom.
Ulica nova 2 omogućiće pristup do odbrambenog nasipa. Nakon izgradnje, ove dve paralelne saobraćajnice biće predate na održavanje opštini i kao takve će predstavljati deo lokalne saobraćajne infrastrukture. Pothodnik kod semafora, koji se nalazi 570 metara pre stanice i kojim će pešaci i biciklisti prolaziti ispod pruge do obale Dunava i tamošnjeg hotela i restorana, treba da bude završen do 30. jula.
U pothodnik će se ulaziti s Trga patrijarha Brankovića, dugačak je 75 metara, a širok oko sedam.
Pothodnikom do obale
Projektom je predviđeno da, osim stepenica, ima i lift. Pothodnik u neposrednoj blizini doskorašnjeg pružnog prelaza prvi je infrastrukturni objekat koji je započet u Sremskim Karlovcima u sklopu projekta gradnje pruge za vozove čija je brzina do 200 kilometara na sat.
Do kraja novembra te godine završen je najveći deo radova na pothodniku, uključujući i deo ispod državnog puta, na kom se radilo nešto više od dva meseca. Iako je do samog početka rušenja Saveznog centra za mehanizaciju kako bi se dovršio pothodnik, odnosno napravio ulaz u njega, bilo reči da će samo trećina zgrade biti porušena, ona je u celosti uklonjena. Po završetku celokupnog posla, kako navode iz „Infrastrukture železnice Srbije“, opština treba da osmisli budući izgled tog prostora.
Kad ste već ovde…
Bio kod nas konkurs za ovo, ili neki Rus zaposlen u proj birou ruske zeleznice odradio kao prekovremeni?
Necu da komentrisem opsti dojam, jerbo nema se sta pametno reci.