Revitalizacija pasarele bojama gde svaka od njih ima svoje značenje
Kroz sistem raznobojnih, međusobno isprepletanih, urbanističkih elemenata osmišljen je koncept adaptacije frekventnog pešačkog mosta u Šangaja.
Pešački most Puji, dužine gotovo kilometar, izgrađen je 1997. godine kako bi povezao gradske četvrti Jing’an i Zhabei, da bi zatim bio renoviran 2009. godine, kada su urađena proširenja za kretanje manjih vozila, poput bicikla i skutera. Sada je arhitektonska firma 100architects predstavila urbanistički predlog intervencije nazvan High loop kojim ima za cilj da ovaj most postavi na mapu nezaobilaznih mesta za sve one koji posećuju Šangaj.
Postojeći sivi beton bi zamenile smele i svetle boje, koje bi imale najveću ulogu u pretvaranju mosta u atraktivno šetalište.
Arhitekte su mišljenja da bi most Puji, sa svojom značajnom gradskom lokacijom, nakon intervencije mogao da istakne svoju jedinstvenost i neverovatan potencijal i postane lokalna urbana znamenitost. Njihova ideja koncepta zasniva se na pretvaranju mosta u izdignutu gradsku zonu ispunjenu sadržajima, koja će omogućiti prolaznicima da dožive jedinstveno putovanje kretanjem kroz jedan od najzakrčenijih delova Šangaja, piše Designboom.
Prema predstavljenom projektu, postojeći sivi beton bi zamenile smele i svetle boje, koje bi imale najveću ulogu u pretvaranju mosta u atraktivno šetalište. Međutim, boje nisu tu samo da bi dale kolorit…
Svaka boja ima svoje značenje
Dizajnerska strategija organizacije mosta zasniva se na kombinovanju različitih zona kretanja i odmorišta razvrstanih po bojama. Tako je prava traka u zelenoj boji namenjena kretanju biciklista i motociklista, dok je vijugava roze traka za pešake koji polako mogu istraživati prostor mosta i uživati u pogledima na grad.
Pozadinska tirkizna boja predstavlja zone u kojima se može odmarati i duže boraviti, a ova zona je dopunjena i žutim mobilijarom koji omogućava okupljanja i druženja.
Neke od tirkiznih zona namerno su ostavljene „prazne“ i bez sadržaja kako bi se omogućilo neformalno organizovanje manjih uličnih prodaja ili drugih uličnih aktivnosti.
Traka u zelenoj boji namenjena je za bicikliste, dok je vijugava roze traka za pešake.
Predlog High loop ne menja strukturu mosta, ali kroz svoju raznobojnu šemu može poboljšati cirkulacioni sistem i funkcionalnost mosta.
Grafički prilozi
Osnova mosta