Rekonstrukcija železničke stanice Novi Sad za potrebe vozova velike brzine
Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga Beograd – Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.
U železničkoj stanici Novi Sad u toku su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad. Nakon jednomesečnih aktivnosti, trenutno su u toku radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je rušenje nadstrešnica završeno.
Do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, jedanaest skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, desetog i jedanaestog staničnog koloseka. U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro šesto metara koloseka sa pruge Novi Sad – Novi Sad Ranžirna.
Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru, navode iz Infastruktura Železnice Srbije.
Srodni linkovi:
- Kako izgleda brza pruga Beograd-Novi Sad iz drona
- Raport s gradilišta železničkih stanica na pruzi Beograd – Stara Pazova
Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine.
Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad.
Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd – Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.
Energetska sanacija
U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija.
Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.
Nove tehnološke potrebe
Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama s posebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.
U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom.
Kad ste već ovde…
Haha…za potrebe vozova velike brzine..
Velike….
Brzine……