Redizajn centra Notingema kao odgovor na pandemiju
Umesto da ruše postojeći tržni centar, britanski arhitekti predložili da zadrže njegov okvir i udahnu mu novi život u eri onlajn kupovine.
Kroz nedavno predstavljeni projekat za rekonstrukciju centra engleskog grada Notingema, iza kojeg stoji firma Heatherwick Studio, može se videti vizija koja uspostavlja formiranje novog zelenog jezgra, kao i preoblikovanje bivšeg tržnog centra koji se nalazi u srcu lokacije, ujedno naglašavajući turistički potencijal ovog područja.
Projekat je nastao kao ekspanzivna vizija za redizajniranje centra grada i njegovog sadržaja usled sve veće raširenosti onlajn kupovine i kao odgovor na pandemiju, piše ArchDaily.
Sa fokusom na velikoj zelenoj površini koja omogućava građanima da se povežu sa prirodom, projekat predlaže i nove društvene prostore, poslovne, stambene i mešovite objekte.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Snøhetta pobedila na konkursu za revitalizaciju trga u Helsinkiju
- 12 trgova iz neba: Od Dubrovnika preko Milana do Meksiko Sitija
Nova vizija tržnog centra
Naime, tržni centar Broadmarsh bio je u fazi rekonstrukcije kada je usledila pandemija, a zatim je sve obustavljeno i stavljeno na razmatranje pred Gradsko veće grada Notingema.
Oni su razmatrali novu viziju lokacije i šireg centra grada, te je formirana savetodavna grupa koja je projekat poverila birou Heatherwick Studio, čiji je zadatak bio da zajedno sa građevinskom kompanijom Stories kreira novu viziju tržnog centra.
Cilj je da se premosti jaz između generacija, zajednica i kultura kako bi novi tržni centar mogao da odražava pravu raznolikost grada.
„Izazov koji je nosio pitanje šta raditi sa bivšim tržnim centrom Broadmarsh, predstavljao je priliku da se razmisli o propasti naših gradskih centara. Trebalo bi da se bave okupljanjem ljudi, a ne samo maloprodajom. Umesto da rušimo strukturu, predlažemo da zadržimo njen okvir i udahnemo joj novi život, stvarajući mesto koje može da zadrži raznolikost i živost koja toliko nedostaje mnogim gradskim centrima“, rekao je osnivač studija Thomas Heatherwick.
„Cilj je da se premosti jaz između generacija, zajednica i kultura kako bi novi Broadmarsh mogao da odražava pravu raznolikost grada. U magli Kovida-19, Notingem je iskoristio priliku da napravi novi nacrt za budućnost gradskih centara“, dodao je on.
Prostor orijentisan ka zajednici
Novi zeleni prostor, u samom centru razvojnog plana, prožima različite sadržaje lokacije, postajući katalizator za dalji održivi razvoj.
U prizemnom delu objekta bivšeg tržnog centra moći će da se organizuju raznovrsni kancelarijski i maloprodajni prostori, čime će se u ovoj oblasti otvoriti oko 6.000 novih radnih mesta.
Neki od strukturalnih okvira tržnog centra biće potpuno zadržani i pretvoreni u prostor orijentisan ka zajednici, gde će se izvoditi performansi, služiti hrana i igrati.
Istovremeno, projektom je planirana izgradnja 750 domova u neposrednoj blizini čuvenog Notingemskog zamka.
Kreiranje zelenog prostora u skladu je sa strategijom da Notingem postane prvi ugljenično neutralni grad u Velikoj Britaniji.
Takođe, Gradsko veće i savetodavna grupa će razviti master plan i obezbediti potrebne investicije od javnih i privatnih entiteta. Kako navode u Gradskom veću, za potpunu realizaciju projekta biće potrebno deset godina.
Šta više, kreiranje zelenog prostora, kao i zadržavanje okvira nekadašnjeg tržnog centra, u skladu su sa gradskom strategijom da Notingem postane prvi ugljenično neutralni grad u Velikoj Britaniji.