Pogledajte kako funkcioniše prva rotaciona garaža u Hrvatskoj
Tri rolo-garaže na jednom od glavnih ulaza u grad projektovane su za po 10 vozila, zauzimajući prostor od samo šest nekadašnjih mesta za parkiranje.
Pula je u ponedeljak pustila u probni rad rotacionu garažu, prvu i jedinu takve vrste u Hrvatskoj, čime bi ovaj istarski grad trebalo da umanji problem s hroničnim nedostatkom parking mesta, posebno u letnjim mesecima.
Iako su Puljani isprva bili skeptični zbog bezbednosti svojih četvorotočkaša, iz Pula Parkinga uveravaju javnost da je rolo-parking praktičan i siguran, kao i da štedi prostor, te se na šest nekadašnjih mesta za parkiranje sada ovde može smestiti čak 30 vozila.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Testirana na udare vetra i potrese
U pitanju su tri rolo-garaže, projektovane za po 10 vozila koja se izmjenjuju, a ulazak je regulisan rampama gde se čitaju registarske oznake.
Koristi se aplikacija kako bi se vozila uparkirala unutra i vratila nakon završenog parkiranja – objasnili su za Večernji list iz Pula Parkinga.
Garaža je napravljena kao čelična konstrukcija, a testirana je na udare vetra i zemljotresa.
Kako ne bi imali poteškoća s korišćenjem, građanima će asistirati radnici Pula Parkinga.
U ponedeljak je deset automobila isprobalo nova parking mesta kako bi se proverilo da li je sve u redu, a ubrzo nakon tehničkog pregleda počeće i probna faza za građane, kojima će, kako ne bi imali poteškoća s korišćenjem, asistirati radnici Pula Parkinga.
Za početak, korišćenje rotacionog parkinga se neće naplaćivati, a kada se Puljani naviknu trebalo bi da počne i naplata po standardnoj tarifi za odgovarajuću zonu – 1 evro zimi, a 1,60 evra leti po satu.
Zanimljivo je istaći da motori imaju samo 9,2 kilovata, te je potrošnja minimalna, pa je u igri i opcija da budu unapređeni i postanu ujedno i punjači za električna vozila.