Dah Meksika u Emiratima: Novosadske arhitekte osmislile enterijer prodavnice sladoleda u Dubaiju
Dominantni lukovi, jarke palete boja i veliki broj izvora svetla učinio je ovaj lokal magnetom za sve ljubitelje slatkiša.
Lanac sladoledžinica La Michoacana Plus iz SAD, prepoznatljiv po specifičnim pikantnim ukusima sladoleda, odlučio je da proširi svoje poslovanje na Bliski Istok, te je bilo potrebno postojeći brend prilagoditi novom tržištu.
Pored prodajnog dela, trebalo je predvideti deo za fotografisanje, deo za igru dece, nisko/visoko sedenje, kao i deo za pripremanje sladoleda i sokova sa sobama za hlađenje i zamrzavanje dostupnim samo osoblju.
Ovaj zadatak našao se pred dizajnerima iz Point Concept Studija, multidisciplinarnog studija osnovanog 2018. godine u Dubaiju i Novom Sadu, koji su modifikacijom postojećih elemenata i dinamičnim koloritom uspeli da enterijer uklope u prohteve novog tržišta i zadatu lokaciju.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Svedeni dizajn enterijera za isticanje glavnog detalja: sladoleda!
- Enterijer italijanske prodavnice sladoleda
Paleta boja u meksičkom stilu
Smešten u šoping molu Deira City Centre u Dubaiju, prostor je zamišljen tako da se što bolje iskoristi oblik postojeće jedinice i omogući efikasnije poslovanje u okvirima tržnog centra i “food courta”.
Inspiracija je tražena u meksičkom uređenju prostora, koji se temelji na detaljima jarke palete boja.
“Polazna tačka je bio enterijer postojećih radnji, čijom smo analizom došli do ključnih tačaka, inspiracije i načina kako unaprediti i osavremeniti kolorit, funkciju i korišćenje materijala, čuvajući pri tome izvorne vrednosti brenda” – kažu iz studija.
Lukovi su prvobitno sastavljeni u radionici te preneti i montirani na lokaciju, što je omogućilo brže i precizinije izvođenje.
Od materijala koji su korišćeni u prostoru tu su pločice sa teraco teksturom, štampane tapete, korijan, bojeni medijapan i bojeni metalni profili.
Lukovi se sastoje od čelične potkonstrukcije koja je obložena bojenim aluminijumskim pločama završnog finiša iz odabrane palete boja (zelena, roza, žuta).
Šuplja unutrašnjost lukova omogućila je sprovođenje potrebnog osvetljenja. Lukovi su prvobitno sastavljeni u radionici te preneti i montirani na lokaciju, što je omogućilo brže i preciznije izvođenje.
Rasveta i kolorit
U prostoru je korišćeno osvetljenje u vidu spotova kao plafonsko osvetljenje, viseće svetiljke iznad pulta kao i LED trake sa difuzorima na lukovima.
Tu su još i LED sijalice u obliku venca iznad pulta i oko stubova, te i prstenasta rasveta u bojama brenda (zelena, roza i žuta) sa LED osvetljenjem.
Prostor je izbalansiran uz pločice sa teraco teksturom koje se prostiru kroz celu radnju, smirujući uticaj živih boja i oblika.
Prostor karakteriše intenzivni kolorit brenda La Michoacan Plus – dominantni lukovi i kružni vizuelni elementi u jarkim bojama – zeleni, roze i žuti – koji se prožimaju kroz prostor.
Prostor je izbalansiran uz pločice sa teraco teksturom koje se prostiru kroz celu radnju, smirujući uticaj živih boja i oblika.
Strogi standardi u Emiratima
Izazov u projektu bilo je prilagođavanje postojećeg izleda (elementi i paleta boja) radnji na tržištu UAE i standardima samog tržnog centra.
La Michoacana Plus je severnoamerički lanac radnji i postojeće jedinice su uglavnom uličnog tipa, što u većini slučajeva ostavlja mesta za fleksiblnije uređenje.
Svi prodajni objekti u Emiratima podležu strogim standardima tržnih centara u vidu materijala, boja, količine i pozicije brendiranja, bezbednosti i drugo.
Pored navedenog, brojni problemi su rešavani u toku samog izvođenja, od kojih dizajneri izdvajaju pronalaženje adekvatnih i kvalitetnih lokalnih materijala, što je bila želja klijenta kako bi se ispoštovalo novo tržište.
Klijent smatra da je unapređena prezentacija brenda, dok su se paralelno očuvali već prepoznatljivi elementi.
Kada su reakcije u pitanju, saznajemo da je klijent izuzetno zadovoljan finalnim proizvodom i poboljšanim, savremenijim izgledom radnje.
„Smatra da je unapređena prezentacija brenda/radnje dok su se paralelno očuvali već prepoznatljivi elementi“ – kažu iz Point Concepta.
Dodatne interaktivne celine
Kupcima se pak dopada to što radnja pored osnovne funkcije (prodaja i konzumacija sladoleda) sadrži dodatne interaktivne celine, kao što su photo booth (deo za fotografisanje) i dečije igralište.
„Roditelji mogu da predahnu od kupovine uz specifične ukuse meksičkog sladoleda dok im se deca bezbrižno igraju i uživaju“ – navode na kraju naši arhitekti koji deluju u Dubaiju.
Foto-galerija
Faktografija
La Michoacana Plus – Ice Cream Parlor
Point Concept Studio
183 m2
Tržni centar „Deira City Centre“, Dubai, Ujedinjeni Arapski Emirati
2022.
2022.
Point Concept Studio