Bijenale 2018. u Veneciji posetilo je 275.000 ljudi; foto: Igor Conić
Aktuelno

Polovina posetilaca na Bijenalu 2018. u Veneciji ispod 26 godina

Ovo su pokazatelji koji mogu pomoći kako i za koga treba osmisliti izložbu za sledeću izložbu u Veneciji.

Međunarodna izložba arhitekture u Veneciji, 16. po redu, zatvorena je pre dva dana nakon što je tokom šest meseci ugostila izložbe iz celog sveta na temu Slobodan prostor (Freespace) koju su postavili kustosi Ivon Farel i Šeli MekNamara. Organizatori sabiraju utiske kao i brojke koje pokazuju da je Bijenale jedan od najvažnijih i najuticajnijih arhitektonskih događaja u Evropi, a možda i na svetu.

Suma sumarum, Bijenale 2018. posetilo je 275.000 ljudi, što je povećanje od 6% u odnosu na 2016. godinu. Polovina posetilaca bilo je mlađe od 26 godina, što govori da izložba beleži rast interesovanja kod mlađe publike, a 27% od njih je došlo u grupama.

U nastavku, pogledajte impresivne cifre koje su obeležile Bijenale, a koje pokazuju strukturu izlagača, posetilaca, i domet koji je imao kod novinara i publike na internetu.

Brojke

  • 71 arhitekta izlagao rad
  • 2 specijalne sekcije
  • 63 države učestvovalo na izložbi
  • 29 država izložilo u Đardiniju
  • 24 država izložilo u Arsenalu
  • 10 država izložilo u gradu
  • 6 država izložilo prvi put (Antigva i Barbuda, Saudijska Arabija, Gvatemala, Liban, Pakistan i Vatikan)
  • 2 specijalna projekta: Paviljon primenjene umetnosti, projekat Forte Marghera u Mestreu
  • 12 bočnih izložbi
  • 160 povezanih univerziteta (50 italijanskih, i 110 iz ostatka sveta)
  • 5.730 studenata uključeno u projekte Bijenala
  • 50.467 učesnika u obrazovnim aktivnostima i vođenim turama
  • 33.347 mladih osoba i studenata učestvovali u obrazovnim aktivnostima
  • 17.120 odraslih učestvovali u vođenim turama
Polovina posetilaca bilo je mlađe od 26 godina; foto: Igor Conić

Mediji

  • 4.000 akreditovanih novinara
  • 1.226.384 jedinstvenih poseta sajtu Bijenala
  • 1.962.334 sesija na sajtu Bijenala (563.296 na telefonu, 545.196 na desktopu, 73.063 na tabletu)
  • 341.720 Facebook fanova, porast za 14.656 od otvaranja izložbe
  • 701.559 Twitter folovera, porast za 80.559 od zatvaranja izložbe 2016.
  • 297.907 Instagram folovera, porast za 80.000 od otvaranja izložbe

Zanimljiva je činjenica da je ove godine naš paviljon u Veneciji napunio 80 godina, zbog čega ne bi bilo loše da se za narednu izložbu 2020. godine on adaptira kako bi na pravi način predstavljao Srbiju, kao i da se osmisli izložba koja se što jasnije obraća mlađoj populaciji koja je, kako brojke pokazuju, najmasovnija.

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *