Pogledajte kako je probijena prva cev na tunelu „Čortanovci“ na budućoj brzoj pruzi
Ruski i domaći graditelji završili su, uprkos krizi izazvanoj koronavirusom, probijanje desne tunelske cevi tunela „Čortanovci“ na budućoj brzoj pruzi od Stare Pazove do Novog Sada.
Direktor „RŽD Internešnel“ u Srbiji Mansurbek Sultanov, koji je prisustvovao probijanju tunela dugog oko 1,1 kilometar, najavio je da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine, piše RTS.
Nakon probijanja i poslednjeg kubika zemlje u desnoj tunelskoj cevi, radnici sa južnog portala su prošli kroz rupu i pozdravili se uz aplauz sa kolegama s druge strane.
https://www.facebook.com/sasa.minic.14855/videos/207088800716801/
Radovi na izgradnji tunela i vijadukta „Čortanovci“ su deo projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd–Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 kilometra.
Sultanov je istakao da je tunel probijen uprkos tome što se radi u otežanim uslovima zbog krize izvazvane koronavirusom i da je desna tunelska cev probijena i pre roka, s obzirom na to da je ranije bilo obećano Vladi Srbije da će to biti učinjeno polovinom aprila.
Deonicu Stara Pazova – Novi Sad grade „Ruske železnice“ zajedno sa domaćim firmama u dužini od 40 kilometara i ona je deo buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koja će biti za brzine vozova do 200 kilometara na sat.
„Ja sam na početku radova na tunelu izjavio da će svi rokovi biti ispoštovani i mi sa investitorom i resornim ministarstvom i pod kontrolom dve vlade pratimo ovaj projekat. Današnje spajanje južnog i severnog portala tunela je stiglo pre roka“, rekao je Sultanov.
https://www.youtube.com/watch?v=UYd86BO0Vcw&fbclid=IwAR23R0FSmE-fLBI_1H9cshTuI8kJeh9Yf3JKNDloP0ko5qMKGR6ESscajnU
Deo pruge Beograd–Budimpešta
Radovi na izgradnji tunela i vijadukta „Čortanovci“ su deo projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd–Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 kilometra.
Ukupna dužina obe tunelske cevi je 2.242,5 metara, a juče je probijena desna cev, dužine 1.086,5 metara.
Trasa tunela prolazi kroz složene rudarsko-geološke uslove u vlažnom tlu, a sa stane severnog portala tunel izlazi u zonu klizišta u granicama nacionalnog parka Fruška gora.
Trenutna realizacija radova na tom objektu iznosi 86 odsto.
U okviru istog projekta, u toku je izgradnja i dvokolosečnog vijadukta „Čortanovci“, dužine tri kilometra. Procenat realizacije radova na vijaduktu je 91 odsto.
Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta „Čortanovci“, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.
Kad ste već ovde…