Novosadska Podbara dobija stambeni kompleks sa dve četrnaestospratnice
Planirani kompleks biće organizovan u vidu šest lamela, sa podzemnom garažom i najmanjom neto površinom stana od šezdeset kvadratnih metara.
Stambeni kompleksi poslednjih godina postali su odlika savremenog gradskog života, te se širom Srbije sve više planiraju i grade. Dinamične promene u tom pogledu sve su prisutnije u Novom Sadu, iako je stanogradnja u okviru savremenih kondominijuma u ovom gradu uveliko prisutna.
Još jedan od urbanističkih planova u nizu donosi informacije upravo o novom stambeno-poslovnom kompleksu. Zapravo, radi se o varijaciji već predstavljenog plana generalne regulacije od pre nekoliko meseci, za lokaciju u okviru gradske četvrti po imenu Podbara, tačnije ugao Venizelosove ulice i ulice Filipa Višnjića.
U trenutno priloženom grafičkom dokumentu sada već može da se nasluti više detalja u pogledu rasporeda objekata na predmetnoj parceli. U skorijoj budućnosti na ovom mestu naći će se šest lamela, raspoređenih u vidu slobodnostojećih objekata i objekata u nizu na obodima parcele, sa indeksom zauzetosti do pedeset posto.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Dve četrnaestospratnice na samom uglu
Spratnost varira od prizemlja sa sedam ili osam spratova, do prizemlja sa četrnaest spratova. Dva visinska repera u vidu četrnaestospratnica zamišljeni su na samom uglu ulice Filipa Višnjića i Venizelosove, i upravo u tom aspektu se sadašnji plan razlikuje od prethodnog, u kojem se spominjao jedan soliter od osamnaest spratova.
Interesantan je podatak da bi najmanja neto površina stana trebalo da iznosi šezdeset kvadrata, što znači da će se u ponudi verovatno naći samo stanovi veće kvadrature, za razliku od dosadašnje prakse.
Ispod kompletne parcele moguće je formirati podzemnu garažu sa parking mestima, ali je parkiranje moguće i na samoj površini parcele za samo deset posto ukupno predviđenih parking mesta. Kolski pristup budućoj garaži trenutno postoji iz Venizelosove ulice i ovom prilikom planiraju se nova dva pristupa iz ulice Filipa Višnjića.
Iz tog razloga, obe saobraćajnice pretrpeće izvesne promene, pa se u tom smislu predviđa izgradnja novih i proširenje postojećih pešačkih i biciklističkih staza, dok će ulica FIlipa Višnjića čak dobiti i širi kolovozni profil. Uslov za izgradnju garaže je obezbeđenost od minimum 1,3 parking mesta po stambenoj jedinici, odnosno jedno parking mesto na 100 kvadrata poslovnog prostora.
Spominje se čak i mogućnost presađivanjа postojećih stabala u okviru ove lokacije.
Kada je reč o ozelenjavanju prostora, predlaže se zadržavanje postojeće vegetacije uz implementaciju novog zelenila. Pre svega krov podzemne garaže, zapravo 30% parcele, mora biti pokriveno zelenim površinama. Uz taksativno navedene kriterijume i smernice o oblikovanju nove vegetacije, spominje se čak i mogućnost presađivanjа postojećih stabala u okviru ove lokacije.
Kao i uvek, najneizvesniji efekti nakon izgradnje objekata odnose se na zelene površine, tako da je u tom smislu potreban najduži vremenski period kako bismo mogli da procenimo da li je bogata urbanistička ideja urodila plodom.
Atraktivna lokacija u blizini Dunava
Za sada nije poznato kako bi kompleks trebalo da izgleda. Plan navodi da oblikovanje objekata treba da bude u modernističkom maniru, što je izuzetno važno s obzirom na blizinu okolnih stambenih objekata, brze pruge i novog drumsko-železničkog mosta.
Ne treba zaboraviti da atraktivnosti posebno doprinose i obližnji gradski kej, kao i sam Dunav, te iz tog razloga preoblikovanju panorame Novog Sada budućim soliterima treba pristupiti sa posebnim oprezom.
Naručilac izrade ovog plana je firma Autovojvodina Agrouniverzal d.o.o, a aktuelni plan se može pogledati na sajtu JP Urbanizam do 22. juna 2024. godine.