Podiže se privremena čelična konstrukcija za izgradnju mosta na Fruškogorskom koridoru
Pogledajte kako teče izgradnja severnog i južnog kraka pomoćne konstrukcije kod Petrovaradina koja će služiti za izlivanje betonskih stubova budućeg mosta.
Na Dunavu nedaleko od Novog Sada, između Petrovaradina i Kovilja, u toku su radovi na postavljanju privremenog čeličnog mosta, koji će služiti za izgradnju budućeg, 1.765 metara dugog mosta preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora.
Kako je najavljeno sredinom aprila, radovi će koštati skoro 80 miliona dinara, a odranije je poznato je da će izgradnja Fruškogorskog koridora koštati 606 miliona evra. Prema najoptimističnijim najavama, čitav projekat trebalo bi da bude završen za dve godine.
Srodni članci na portalu Gradnja:
- Mapa Fruškogorskog koridora: Kuda ide trasa buduće saobraćajnice
- Gde će se ulaziti u tunel koji će prolaziti ispod Fruške gore
Pogledajte dron reportažu:
Prema najoptimističnijim najavama, čitav projekat trebalo bi da bude završen za dve godine.
Izvođač radova na čitavom koridoru je kineska kompanija CRBC, koja je nedavno završila projekte prve deonice auto-puta Bar – Boljare u Crnoj Gori i Pelješkog mosta u Hrvatskoj, a nominalni investitor su „Koridori Srbije“.
Krajem marta, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj izdao je privremenu građevinsku dozvolu „Putevima Srbije” za pripremne radove za izgradnju mosta, dok su ujedno „Putevi Srbije” 7. aprila prijavili radove Sekretarijatu i postupak potvrđivanja je u toku.
Obilaznica oko Petrovaradina
Sama privremena dozvola ima rok važnosti od šest meseci, dok prema mišljenju Ministarstva zaštite životne sredine, za ove radove nije potrebna studija procene uticaja na životnu sredinu.
Nakon izgradnje, novi tranzitni most biće najbrža veza između auto-puteva E70 i E75, koji će rasteretiti saobraćaj kroz najveći vojvođanski grad.
Tačnije, most će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina, te će preko njega ići sav teretni saobraćaj sa istoka i severa prema Sremu i dalje ka zapadnoj Srbiji i BiH, ukoliko mu odredište nije sam Novi Sad.
Ukoliko to pak jeste slučaj, teretna vozila usmeravaće se na novosadski drumsko-železnički most, popularni „Žeželj“.
Pomoćni most od čelika
Kada su u pitanju sami pripremni radovi, oni trenutno obuhvataju izgradnju severnog i južnog kraka pomoćnog mosta od čelične konstrukcije, koji će služiti za izlivanje betonskih stubova budućeg mosta.
Severni krak će biti dug 278,74 metara i, kao i južni, koji je dužine 355 metara, biće postavljen uzvodno od budućeg mosta. Za glavne stubove oba kraka sa obe strane biće izvedene pomoćne grane privremene konstrukcije.
Foto-galerija:
Faktografija
Most na Dunavu kod Novog Sada
Petrovaradin, Novi Sad
Fruškogorski koridor
1.765 metara
cca 80 miliona dinara bez PDV-a
maj 2022.
avgust 2022.
China Road and Bridge Corporation
Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Ne mogu da verujem da u prilogu nema 3d model projektovanog mosta?
Nema ni ime projektanta?