Pelješki most dobio zvaničan naziv, otvaranje 26. jula
Objekat u koji je ugrađeno gotovo 70 hiljada tona čelika i 70 hiljada kubika betona biće zvanično otvoren nakon radova koji su trajali bezmalo četiri godine. Pogledajte kako izgleda most iz ptičje perspektive.
Pelješki most na jadranskom primorju, dug 2.404 metra i finansiran od strane Evropske unije, dobio je ovih dana svoj službeni naziv – „Most Pelješac“, a hrvatski mediji obznanili su i datum svečanog otvaranja – 26. jul 2022. godine.
Most na poluostrvu Pelješcu, kojim se putnim zaobilaženjem BiH povezuje južni deo Hrvatske, tako sada krase i dve plave table postavljene s obe strane velelepne građevinske strukture. Na njima je znak mosta ispod kojeg je natpis „Pelješac“.
Pročitajte još na Gradnja.rs
- Za manje zavarivanja: Modularnom konstrukcijom do najdužeg visećeg mosta na svetu
- Od stubova ka sredini: Konzolna gradnja mosta na Savi kod Šapca zabeležena dronom
70 hiljada kubika betona
Kako je portal Gradnja već pisao, izvođenje radova povereno je kineskoj kompaniji CRBC i započeto je 1. avgusta 2018. godine, ali ni najveći optimisti nisu verovali da će u tačno navedenom roku od 36 meseci most zaista i biti završen – 1. avgusta 2021. godine.
Na gradilištima u Komarni i Brijesti znalo je da bude i do 650 radnika istovremeno, koji su radili u tri smene, neretko se radilo u veoma otežanim uslovima, a čak ni pandemija nije zaustavila gradilište ni na jedan dan. U 2,5 kilometra dug most na kraju je ugrađeno gotovo 70 hiljada tona čelika i 70 hiljada kubika betona.
Nakon grubih radova, koji su uključivali i izvedeno spajanje mosta, usledili su “fini” radovi, tokom kojih je trebalo sprovesti postavljenje instalacija unutar mosta, odvode kanalizacione vode, postavljanje mernih uređaja za praćenje konstrukcije mosta, kao i saobraćajnu, signalnu i dekorativnu rasvetu.
Temeljenje mosta izvedeno je sa 148 čeličnih pilona prečnika dva metra i dužine do 124 metra.
Prema rečima glavnog projektanta, slovenačkog građevinskog inženjera Marjana Pipenbahera, most sa šest pilona i pet glavnih otvora s rasponima od 285 metara nalazi na području visoke seizmičke aktivnosti i jakih vetrova i svrstava se u projektantskom i izvođačkom smislu među najzahtevnije inženjerske projekte.
Tako je temeljenje mosta izvedeno sa 148 čeličnih pilona prečnika dva metra i dužine do 124 metra, dok je saobraćajna konstrukcija u centralnom delu mosta više od 60 metara iznad mora, čime je osiguran slobodni plovni profil širine 200 metara i visine 55 metara koji je dogovoren s BiH.
Montaža završnog dela mosta bio je zahtevan i veoma precizan posao, koji je zbog potrebe za stabilnom temperaturom trebalo izvršiti noću. Budući da se čelik pri velikim temperaturama može deformisati, a sve je potrebno izvesti i vrlo precizno, kineski zavarioci su posao vrhunski izveli u sitnim satima.
Bas ce nsm dobro doci.
Odlicno.