Pariz do 2026. godine želi da postane najbolji grad za bicikliste
Prestonica Francuske pravi novih 180 kilometara biciklističkih staza kao i još 120.000 parking mesta za dvotočkaše.
Predstavljeni investicioni plan formiran je kroz Bike Plan, petogodišnji urbanistički projekat vredan 250 miliona evra koji ima za cilj pojačanje prisustva biciklista na ulicama Pariza, koji će imati bezbedne i dobro povezane rute. Do 2026. godine grad će proširiti svoje biciklističke rute za još 180 kilometara novih staza, piše Local.
Biciklisti će takođe imati i više nego trostruko veći broj parking mesta, kojih će ukupno biti 180.000, umesto postojećih 60.000. Grad će ulagati i u povezivanje predgrađa i centra grada, stvarajući na taj način i bolju integraciju širom prestonice.
Srodni linkovi:
- Od dotrajalih lopatica vertoturbina Danci prave nadstrešnice za bicikle
- Gradovi u kojima građani više pešače i voze bicikle, imaju veći BDP
Do 2026. godine Pariz će proširiti svoje biciklističke rute za još 180 kilometara novih staza.
Planovi proširenja biciklističke mreže nastali su nakon što je primetno veći broj građana tokom pandemije koristio bicikle umesto uobičajenog kretanja autima ili gradskim prevozom.
Danas se može registrovati skoro milion pojedinačnih kretanja biciklom kroz grad, za šta ne postoji adekvatna infrastruktura. Postojeće gradske biciklističke staze u najvećem broju slučajeva dele trotoar sa automobilima i motociklima i od njih su odvojene samo ofarbanom linijom, što svakako nije najbezbednije.
Grad je takođe obećao i obezbeđivanje bezbednosti pešaka izmenom pravila u saobraćaju i pojačanim kontrolama saobraćajnih policajaca.
Uzimajući u obzir da zagađenje stvoreno automobilima preti da stvori još goru zdravstvenu krizu, Anne Hidago, gradonačelnica Pariza, u maju 2020. godine objavila je planove koji podstiču korišćenje biciklističkih staza i autobusa, i to kroz kreiranje više prostora za pešake i bicikliste i smanjenjem mogućnosti za kretanje automobilima u centru grada.
Omiljeni evropski gradovi za bicikliste
Gradovi širom Evrope trude se da što više pojačaju biciklističku infrastrukuru. Kao jedan od najomiljenijih gradova za bicikliste svakako se izdvaja Amsterdam koji i dalje nastavlja da gradi svoju biciklističku infrastrukturu.
Ovaj grad je 2019. godine objavio novi plan za 2022. koji se fokusira na poboljšanje parkinga za bicikliste kao i na bolje uslove za čitavu mrežu. Grad stvara i nove takozvane „rojal rute“ kako bi mogao da primi više bicikala, imajući u vidu da se hiljade novih stanovnika godišnje doseli u Amsterdam. Takođe, radi se na povećanju broja ulica sa malom limitiranom brzinom vožnje i redizajniranju postojećih glavnih raskrsnica kako bi se osigurala veća bezbednost za bicikliste.
Berlin se takođe nalazi visoko na evropskoj listi najpogodnijih gradova za bicikliste i trenutno sprovodi novi plan biciklističkih „superauto-puteva“ koji promoviše biciklizam kao veoma efikasno prevozno sredstvo. Istaženo je 30 potencijalnih biciklističkih staza oko grada, od kojih je čak 12 odobreno i zahvaljujući njima trebalo bi da se sprovede plan potpunog razdvajanja biciklista od drugih vozila na putu. Generalni cilj Berlina je da do 2025. godine obezbedi povećanje broja biciklista na 2,4 miliona.
Kad ste već ovde…