Ovo je pobedničko rešenje za novu osnovnu školu u Podgorici
Transparentni zasenčeni multifunkcionalni prostori čine okosnicu projekta kojeg potpisuje tim sačinjen od arhitekata iz Crne Gore i Mađarske.
Crnogorsko Ministarstvo ekologije, prostornog planiranja i urbanizma objavilo je ove sedmice rezultate međunarodnog konkursa za Idejno arhitektonsko rešenje objekta osnovne škole u City kvartu u Podgorici.
Na konkurs je pristiglo 116 konkursnih radova, a prvu nagradu u iznosu od 18.000 evra žiri je dodelio timu arhitekata iz Crne Gore i Mađarske, čiji su članovi Mirko Popović, Žaklina Nježić i Zoltán Schrammel.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Traži se idejno rešenje za objekat doma zdravlja u City kvartu u Podgorici
- Pogledajte sva nagrađena i otkupljena rešenja za novo šetalište u Budvi
Površina obuhvata od preko 18.000 kvadrata
Druga nagrada (11.000 €) pripala je arhitektonskom timu iz Argentine, treća nagrada (7.000 €) otišla je u ruke „OOUR“ d.o.o. iz Crne Gore, dok su dva rada, od kojih je takođe jedan iz Argentine a drugi iz Crne Gore, otkupljena sumama od po 2.000 evra.
Podsetimo, predmet konkursa bila je izrada idejnog arhitektonskog rešenja osnovne škole u City kvartu u Podgorici na UP 20, koja je u zahvatu Detaljnog urbanističkog plana „Radoje Dakić“. Površina obuhvata konkursa iznosi 18.660 m².
Dosledno praćenje tipologije i karaktera
Kako se navodi u obrazloženju sedmočlanog žirija kojim je predsedavao Vladan Stevović, M. Arch, oblikovanje i estetika prvonagrađenog projekta dosledno prate tipologiju i karakter ove vrste objekata.
Dodaje sa da je to rad koji u najvećoj meri donosi jednostavnost, lakoću i strukturalnost svih elemenata i primenjenih materijala, kako u eksterijeru tako i u enterijeru, naglašavajući da je reč o objektu koji u svojoj ideji nosi karakter specifične fleksibilnosti i transparentnosti.
„Forma ravni koja lebdi od tla i nosi prizmatične forme omogućava transparentne zasenčene multifunkcionalne prostore koji se po vertikali raslojavaju u duple prostore, da bi se dobile dinamične prostorne slike primerene kreativnim eduktivnim procesima“ – obrazložio je žiri.
Generisan je kvalitetan ulazni plato, adekvatan da prihvati velik broj dece, usmeren ka jednom od budućih, frekventnijih pravaca.
Kako se dalje navodi, rad arhitekata iz Crne Gore i Mađarske pokazao je slojevit i detaljan pristup kada je u pitanju školska arhitektura.
„Pozicioniranjem objekta u gornjem delu parcele, formirala se mogućnost jasnog definisanja javnog i privatnog prostora škole, što ima veliki značaj kada su u pitanju sigurnost dece, preglednost aktivnosti, kao i nesmetan, kontrolisan pristup eksternih posetilaca“ – navodi žiri i dodaje:
„Ovom prilikom je generisan kvalitetan ulazni plato, adekvatan da prihvati velik broj dece, usmeren ka jednom od budućih, frekventnijih pravaca“.
Na žalost loše.
pa sta ce tolika stalka na skoli ,jos u Podgorici, djeca ce biti kao u staklenoj basti !???