Ovo je pobedničko rešenje za novu osnovnu školu u Podgorici
Transparentni zasenčeni multifunkcionalni prostori čine okosnicu projekta kojeg potpisuje tim sačinjen od arhitekata iz Crne Gore i Mađarske.
Crnogorsko Ministarstvo ekologije, prostornog planiranja i urbanizma objavilo je ove sedmice rezultate međunarodnog konkursa za Idejno arhitektonsko rešenje objekta osnovne škole u City kvartu u Podgorici.
Na konkurs je pristiglo 116 konkursnih radova, a prvu nagradu u iznosu od 18.000 evra žiri je dodelio timu arhitekata iz Crne Gore i Mađarske, čiji su članovi Mirko Popović, Žaklina Nježić i Zoltán Schrammel.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Traži se idejno rešenje za objekat doma zdravlja u City kvartu u Podgorici
- Pogledajte sva nagrađena i otkupljena rešenja za novo šetalište u Budvi

Površina obuhvata od preko 18.000 kvadrata
Druga nagrada (11.000 €) pripala je arhitektonskom timu iz Argentine, treća nagrada (7.000 €) otišla je u ruke „OOUR“ d.o.o. iz Crne Gore, dok su dva rada, od kojih je takođe jedan iz Argentine a drugi iz Crne Gore, otkupljena sumama od po 2.000 evra.
Podsetimo, predmet konkursa bila je izrada idejnog arhitektonskog rešenja osnovne škole u City kvartu u Podgorici na UP 20, koja je u zahvatu Detaljnog urbanističkog plana „Radoje Dakić“. Površina obuhvata konkursa iznosi 18.660 m².

Dosledno praćenje tipologije i karaktera
Kako se navodi u obrazloženju sedmočlanog žirija kojim je predsedavao Vladan Stevović, M. Arch, oblikovanje i estetika prvonagrađenog projekta dosledno prate tipologiju i karakter ove vrste objekata.
Dodaje sa da je to rad koji u najvećoj meri donosi jednostavnost, lakoću i strukturalnost svih elemenata i primenjenih materijala, kako u eksterijeru tako i u enterijeru, naglašavajući da je reč o objektu koji u svojoj ideji nosi karakter specifične fleksibilnosti i transparentnosti.
„Forma ravni koja lebdi od tla i nosi prizmatične forme omogućava transparentne zasenčene multifunkcionalne prostore koji se po vertikali raslojavaju u duple prostore, da bi se dobile dinamične prostorne slike primerene kreativnim eduktivnim procesima“ – obrazložio je žiri.

Generisan je kvalitetan ulazni plato, adekvatan da prihvati velik broj dece, usmeren ka jednom od budućih, frekventnijih pravaca.
Kako se dalje navodi, rad arhitekata iz Crne Gore i Mađarske pokazao je slojevit i detaljan pristup kada je u pitanju školska arhitektura.
„Pozicioniranjem objekta u gornjem delu parcele, formirala se mogućnost jasnog definisanja javnog i privatnog prostora škole, što ima veliki značaj kada su u pitanju sigurnost dece, preglednost aktivnosti, kao i nesmetan, kontrolisan pristup eksternih posetilaca“ – navodi žiri i dodaje:
„Ovom prilikom je generisan kvalitetan ulazni plato, adekvatan da prihvati velik broj dece, usmeren ka jednom od budućih, frekventnijih pravaca“.
Pogledajte sve nagrađene i otkupljene radove:


















Na žalost loše.
pa sta ce tolika stalka na skoli ,jos u Podgorici, djeca ce biti kao u staklenoj basti !???