Ovako izgleda finalna trasa beogradskog metroa
Usvojene su sledeće trase beogradskog metroa: Linija 1, Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice. Linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.
Francuska kompanija Egis, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda i Finalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje ove faze projekta, ekskluzivno saznaje eKapija.
Kako je za ovaj portal rekao Goran Tadić, senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u ovoj francuskoj kompaniji, Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti metroa obuhvatili su elemente predviđene srpskim zakonima i projektnim zadatkom.
On je naveo da je Egis uradio studiju tražnje transportnih zahteva, predlog urbane integracije metroa i povezivanja sa drugim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja (voz, BG voz, tramvaj, autobus, trolejbus) na osnovu Smart plana iz 2016. godine i podloga dobijenih od javnih komunalnih preduzeća.
– Analizirano je više varijanti za dve linije metroa, sa predlogom koloseka, stanica sa peronima, tehnologija izgradnje „Cut & Cover„, dubokim tunelima, na terenu i na vijaduktima. Predložene su „Park & Ride“ lokacije i reorganizacija i redukcija linija gradskog saobraćaja. Rađena je studija organizacije i upravljanja u eksploataciji, prikazani su potrebni sistemi, elektromotorne kompozicije, energetski kapaciteti, radionice i depoi. Izvršena je procena investicionih i eksploatacionih troškova, troškova održavanja, kao i neposredne ekonomske koristi. Rađena je socio-ekonomska procena i navedeni indirektni efekti – kaže za Tadić.
Usvojena je Linija 1, Železnik – Mirijevo, i linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo
Projektom su predviđene sledeće stanice na Liniji 1: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca Banovo Brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela Bridge, Palata pravde, Savski Trg, Trg Republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav Stanica, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.
Stanice na Liniji 2 predviđene projektom su: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica Zemun.
Tunel ispod Save i vijadukt
– Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine 2,0 m. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom Trgu, gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu – navodi Tadić.
U prvoj fazi radova bi se verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.
Kad ste već ovde…
Niste mogli da stavite mapu vece rezolucije?
Retardiriano!
A neka linija do „aerodruma“ ?