Ostrvo Krk dobija dvospratni most dug 850 metara
Most bi trebalo da bude viseći ili sa kosim kablovima, a saobraćaj bi funkcionisao tako što bi na gornjem nivou saobraćala motorna vozila, a na donjem vozovi.
Hrvatske autoceste raspisale su tender za izradu studijske i projektne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most na ostrvu Krk sa pristupnim putevima.
Most dug oko 850 metara biće povezan sa autoputem Zagreb – Rijeka, a nova saobraćajna trasa na kojoj će se nalaziti uključuje izgradnju tunela i vijadukta.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Dve varijante izgleda mosta
Rok za izradu dokumentacije kao osnove za izgradnju novog krčkog mosta je tri godine. Uzimajući u obzir ove podatke, izgradnja bi mogla da počne najranije za 4 godine, piše Jutarnji.hr.
Konkretni izgledi novog mosta trenutno su predmet nagađanja, a zavisiće od odabrane projektne dokumentacije. U obzir dolaze dve varijante, odnosno – most će biti viseći ili sa kosim kablovima.
Na trasi buduće saobraćajnice nalaziće se i novi most dužine cca 850 metara, kao i krčki vijadukt dužine cca 900 metara.
Studijska i projektna dokumentacija definisana konkursom obuhvata saobraćajnicu ukupne dužine cca 7 kilometara.
Na njenoj trasi nalaze se: pristupni put sa priključkom od autoputa do novog mosta, čvor Šmrika 2, novi most dužine cca 850 metara, krčki vijadukt dužine cca 900 metara, pristupni put od krčkog vijadukta do Aerodroma Čvor Rijeka na Krku, tunel od cca 740 metara, te raskrsnice Aerodrom Rijeka i Omišalj – sever.
U sklopu projekta, proširio bi se postojeći državni put na ostrvu Krku, od čvora Aerodrom Rijeka do čvora Omišalj – sever.
Vozovi na donjem nivou
Sam most bi imao saobraćajne trake za drumski saobraćaj, ali i koridor za železničku prugu koja bi se protezala do ostrva Krk.
Prema ranijim projekcijama, most bi u tom slučaju bio na dva nivoa. Saobraćaj bi funkcionisao tako što bi na gornjem nivou saobraćala motorna vozila, a na donjem vozovi.
Na most bi se naslanjao krčki vijadukt dužine oko 900 metara, a zatim tunel dug oko 740 metara.
Novi most bi se gradio oko kilometar jugoistočno od postojećeg. Sa kopnene strane, početak mosta bio bi između Črešnjeva i Jadranova, a drugi kraj bi bio na poluostrvu Laterna, kod tamošnjeg kamenoloma.
Most bi premostio kanal Mala vrata i završio na poluostrvu Laterna. Na njega bi se naslanjao krčki vijadukt dužine oko 900 metara, a zatim tunel dug oko 740 metara. Put bi se nastavio prema aerodromu i završio u Omišlju.
Završetak pruge u novoj luci u Omišlju
Novi most bio bi povezan sa autoputem Rijeka – Zagreb preko saobraćajnice Sv. Kuzam i riječku obilaznicu.
Pruga bi završavala u novoj luci u Omišlju, a planirano je da se poveže sa budućom ravničarskom prugom Rijeka – Zagreb – Botovo, čineći tako okosnicu transporta kontejnera od novog lučkog terminala na Krku do odredišta.