Ovako će izgledati tunel i novi pešačko-biciklistički most u Novom Sadu
Konstrukcija duga 450 i široka 12 metara biće povezana sa tunelom iz kog će posetioci liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi.
U utorak su u Gradskoj kući u Novom Sadu predstavljeni projekti tri nova mosta koji će se graditi u najvećem vojvođanskom gradu, a jedan od njih je i pešačko-biciklistički most na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, koji će sa sremske strane voditi u tunel ispod nivoa same tvrđave.
Most čija bi izgradnja trebalo da počne ove godine dugačak je 450 metara, širok 12 metara, a iz grada će mu se pristupati sa lokacije smeštene na raskršću Bulevara cara Lazara sa Kejom žrtava racije i Sunčanim kejom. Sa petrovaradinske strane most će preći preko Dunavskog bedema i „ući“ u tunel koji će voditi do lifta.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Novosađani glasaju: Ovih 5 projekata moglo bi da se realizuje u 2023. godini
- Do detalja: Evo šta predviđa projekat transformacije Almaškog kraja u Novom Sadu
Potpuna prohodnost za pešake i bicikliste
U pitanju je stari železnički tunel dugačak oko 350 metara, a njegov izlaz vodi do prostora u blizini „Lovotursa“, preneo je lokalni portal Gradske info.
Most i tunel su u potpunosti prohodni za pešake i bicikliste, dok će u delu tunela biti i promotivno-izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave.
Staze će biti odvojene barijerama, kako bi se osiguralo da se koriste za svoju namenu.
Iz tunela će Novosađani i njihovi gosti liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi, a takođe će im biti dostupno i stepenište.
Pešačke staze biće široke šest metara, a biciklistička tri metra. One će biti odvojene barijerama, kako bi se osiguralo da se staze koriste za svoju namenu.
Rok za izgradnju 180 dana
Što se tiče materijala za izgradnju mosta, konstrukcija će biti čelična, a ograde staklene. Pod za pešake će biti od drveta, dok će biciklističke staze biti od tartana.
Za ovaj projekat je iz budžeta Novog Sada za 2023. godinu izdvojeno 4.051.827.370 dinara, a trebalo bi da bude izgrađen za 180 dana od početka radova.
Na osnovu pobedničkog rešenja iz 2019.
Podsetimo, na konkursu za idejno rešenje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa organizovanog 2019. godine pobedu je odnelo rešenje koje potpisuju Fedor Jurić, Ivan Šuić i Ognjen Graovac.
Kao obrazloženje za pobedu ovog predloga kaže se da se radi o „elegantnom i transparentnom rešenju mosta koji uspešno podseća na stari most“, kao i da se uklapa u celokupan ambijent i ne narušava vizuru Petrovaradinske tvrđave.
Pobedničko rešenje poslužilo je kao početna tačka za projektovanje ovog mosta na stubovima Franca Jozefa.
Srbija, zemlja render-a ..
Najgorih izgleda..
previše čelika za jedan tako mali most
E kako smo do sada živeli bez ovog mosta ko Kisač bez kanalizacije al most će da dobijemo a Kisač prc kanalizaciju. A tek Klisani svež vazduh i premeštanje deponije malo sutra. Svi na most da pešačimo i uživamo jer i onako na keju lepo miriše baš uvek
hoće most biti pokriven
Da li ce u slucaju visokog vodostaja, veliki brodovi moci da prodju ispod ovog mosta?
Napravite vi vise pesackih prelaza preko brze pruge sto ce ici od Subotice pa do Novog Sada. Npr u Novom Zedniku… umesto 700m do skole deca ce ici oko 1500m a za ostalo da se nespominje.
jao što je lepo, meni je bitno samo da je lepo, jel se otvara na sredini kao u londonu zna neko ? ako moje omiljene istaknute umetnice dara bi i frajle bude pevale na otvaranju ja dolazim obavezno iz begiša! živ nisam
Mene je lepo strah kad pročitam da ovi grade nešto, tunele, mostove, pruge….kad im se i ono što su napravili raspada pre nego što pokupe mašine i odu? Putevi, pruge, vozovi… sve je tako bombastično najavljeno pa se onda bratija dohvati „posla“, cena radova naraste do neba a to „radi“ taman koliko traje sveĉano otvaranje. Sve „stručnjaci“ pravili a mi plaćamo i tek ćemo plaćati.
Sa slika se ne vidi, a nema ni objasnjenja, koliko ce biti visoko most od najviseg nivoa Dunava, niti se spominje
da ce se most rasklapati za prolaz brodova. Dunav je medjunarodna plovna reka, duzni ste udovoljiti svim medjunarodnim zahtevima..Sta je sa projektom Lacike Siladjija?
Lepo mostovi spajaju ljude…ali treba jedan Beočin-Futog umesto skele… E tada bi Rasteretili Novi Sad ili to nece da se uradi jer boze đoj kako bi skeledzija zaradio???
Svaki most koji se pravi je dragocen, a svi koji to negiraju ili su neznalice ili su zlonamerni.
prelepo cestitam, samo gradite