Od danas se u Novom Sadu možete voziti električnim autobusima
Novosadskim ulicama voze se tihi Solaris Urbino 12 Electric autobusi sa baterijom od 91 KWh koja se sa brzim punjačem možete dopuniti za svega 5 minuta.
Za razvoj jednog grada nije važan samo urbanizam, već i ekologija. Stoga nas je obradovala vest da su Novom Sadu počeli da saobraćaju autobusi koji su tihi i ne ispuštaju štetne gasove.
U pitanju je 10 autobusa Solaris Urbino 12 Electric kojima je javno gradsko saobraćajno preduzeće ovog meseca obogatilo svoj vozni park.
Kako piše specijalizovani portal Autobusi.net, modeli u kojima se od danas Novosađani voze imaju Solaris High Power baterije 91,2 kWh i vazdušno hlađeni centralni motor TSA TMF 35-28-4 snage 160 kW. Pantograf na krovu vozila pomoću kojeg se priključuje na brzi punjač marke Schunk.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Nova saobraćajnica u Švedskoj služi kao punjač za električna vozila
- Krtica od 2.000 tona: Ovako izgleda najveća Strabagova mašina za bušenje tunela
Solo vozila su potpuno niskopodna i klimatizovana, i imaju prostora za 80 putnika.
Novi električni Urbino za Novi Sad nema klasične retrovizore, već sistem MirrorEye koji ih zamenjuje pomoću spoljašnjih kamera i monitora, što je još jedna tehnološka novina koja je tiče bezbednosti pešaka i biciklista, po kojima je Novi Sad poznat.
Solo vozila su potpuno niskopodna i klimatizovana, i imaju prostora za 80 putnika.
Punjenje baterije za 5 minuta
Vozila su garažirana u posebno izgrađenim „kućicama“ koja služi kao zaštita od požara. Na tim mestima se nalaze i spori „plug-in“ punjači snage 50 kW sa duplim „outputom“ za punjenje autobusa preko noći.
Brzi „Siemens“ punjači snage 600 kW kojima će se e-busevi dopunjavati preko pantografa na krovu su instalirani na okretnici na Novom naselju i na „potkovici“ ispred železničke stanice.
Brzi punjači mogu da napune bateriju autobusa za svega 5 minuta.
Tihi i ekološki
Prvo zapažanje je da su ovi autobusi veoma tihi – praktično bešumni. Jedino što se čuje kada ovakav autobus sa oznakama „100 electric bus“ prođe pored vas na linijama 2, 9, 11A i 11B jeste trenje guma.
Ovi autobusi ne zagađuju okolinu jer ne prave izduvne gasove što je dobro za Novi Sad. Naravno, postavlja se pitanje kako se pravi ta električna energija kojom se baterije pune ali to je već druga tema.
Investicija od 900 miliona dinara
Električni autobusi zajedno sa opremom za punjenje su plaćeni oko 900 miliona dinara iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
Dali se meni čini, ili ga je neko već čuknuo pozadi!??