Nikola Tesla postaje ekološki aerodrom sa solarnim panelima i prečišćivačima
Predstavljen je masterplan proširenja beogradskog aerodroma sa akcentom na zelene tehnologije.
Najveći razvojni projekat u istoriji beogradskog aerodroma Nikola Tesla, na čijem su čelu operater VINCI i njegovi partneri, ima cilj stvaranje „čvorišta jugoistočne Evrope“. Tokom 25-godišnje koncesije ulaže se više od 730 miliona evra za podizanje kvaliteta usluge aerodroma. Većina radova trenutno je u punom jeku, uprkos pandemiji koronavirusa.
Nedavno su predstavljeni prvi renderi masterplana proširenja beogradskog aerodroma, uključujući fazu 2025. (prva faza) i fazu 2030. (druga faza), mada će većina posla biti završena do kraja 2023. godine, saznajte Ex-Yu Aviation.
U planu je izgradnja i solarna farma snage 1 MV, sastavljena od 3.000 fotonaponskih modula.
Prva faza podrazumeva izgradnju galerije za dolaske na krovu postojećeg terminala, izgradnju novog pristaništa za ukrcavanje i obnovu postojećeg objekta sa novim centralnim sigurnosnim područjem.
Druga faza podrazumeva proširenje područja za obradu putnika kao što su prijava, sigurnosni pregled, bescarinska isporuka i dostava prtljaga što će zahtevati i rekonstrukciju pristupnih puteva.
Rezervna pista
Izgradnja ubačene piste trenutno je u punom jeku. Ona će zameniti postojeću tokom predstojeće rekonstrukcije, nakon čega će se umetnuta pista koristiti kao paralelna rulna staza i rezervna pista ako se za to ukaže potreba.
Radi se i na izgradnji platforme E, smeštene preko puta teretnog terminala. To je prva faza dogradnje platforme koja će se proširiti na skoro 25.000 kvadratnih metara. Radovi su započeti pre tačno godinu dana i njeno proširenje omogućiće optimizaciju kapaciteta za prijem aviona van gejta, ali i opsluživanje tri aviona sa rasponom krila do 36 metara.
Zeleni aerodrom
U toku je izgradnja novog energetskog postrojenja za proizvodnju i distribuciju električne energije, koje će koristiti ekološki efikasnije izvore energije. Solarna farma snage 1 MV, sastavljena od 3.000 fotonaponskih modula, takođe će biti instalirana ove godine i moći će da snabdeva aerodrom sa oko 1.200.000 kVh čiste energije godišnje.
Ovim projekat će se smanjiti ugljenični utisak aerodroma za 875 tona CO2 godišnje. Pored ovoga, u toku su radovi na izgradnji novih postrojenja za preradu otpada, kao i postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda.
Novi parking za putnike i taksiste
Beogradski aerodrom je takođe završio radove na novom parkingu smeštenom istočno od postojećeg teretnog terminala. Ovo parkiralište prostire se na 36.400 kvadratnih metara i pruža dodatni parking prostor za putnike, rent-a-car i ostale. Parking će koristiti i taksisti koji čekaju na poziv. Parkiralište ima kapacitet za oko 1.500 vozila, od čega će 809 biti rezervisano za putnike, 330 za osoblje, 265 za rent-a-car i 109 za taksi. Dodatne informacije o master planu aerodroma Nikola Tesla pročitajte ovde.
Srodni link: