Orlovo gnezdo: Kamp oblikovan po uzoru na dečji crtež kuće
Jednostavnost forme ovog objekta od 194 kvadrata podseća na ključne principe koji karakterišu kolibu kakvu bi dete intuitivno nacrtalo.
Ovaj spratni objekat u Kanadi, koji je projektovala firma iz Montreala Mainstudio Architecture, dizajniran je da ugosti mlade muzičare, polaznike muzičkog kampa u regionu Lanodijer u Kvebeku.
Prenoćište projektovano da primi 30 kampera izgrađeno je kao zamena za dotrajalu vikendicu koja se nalazila na istom mestu i dobilo je i isto ime – Nid d’aigle House (srp. Kuća orlovo gnezdo).
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Muzika i ples u ritmu arhitekture Frenka Gerija
- Koliba za filmadžiju kraj jezera upakovana u crnu šindru
Harmonična kohabitacija između prirode i posetilaca
Objekat je smešten na rtu koji okružuje impresivna šuma starih četinara, a tu je i pogled na jezero. Dizajn ove planinske kolibe stoga je značajno oblikovan prirodnim okruženjem lokaliteta, navode autori arhitekture za portal ArchDaily.
Bilo je od suštinskog značaja da se objekat suptilno gradi kroz postojeće drveće, kako bi se istakla i obezbedila harmonična kohabitacija između okolne prirode i posetilaca. Plan je organizovan uz jezero, uz optimizovanje pogleda na vodu.
Veći deo je struktuiran u dva glavna volumena, od kojih onaj impresivniji sadrži sobe za kampere, a drugi je u funkciji sanitarnog čvora.
Veći deo je struktuiran u dva glavna volumena, od kojih onaj impresivniji sadrži sobe za kampere, a drugi je u funkciji sanitarnog čvora.
Leto u ovom kampu osmišljeno je kao zona za uranjanje u poseban svet, daleko od sveta odraslih, i stapanje sa zajednicom u koju mladi unose svoju energiju.
Stoga je za arhitekte i organizatore kampa bilo od suštinskog značaja da se kamperima ponudi sklonište koje odzvanja maštom njihovog detinjstva.
Krov kao primarni element
Dakle, jednostavnost forme zgrade podseća na ključne principe koji karakterišu kolibu koju bi dete intuitivno ilustrovalo. Tu je nekoliko vertikalnih linija koje predstavljaju zidove, trougao u formi krova i detalji koji sugerišu vrata i prozore.
Veliki krov, koji se kao primarni element uzdiže iz okolne šume, takođe je deo materijalizacije ovog razigranog, gotovo imaginarnog sveta. Jasna i monohromatska spoljašnja materijalnost omogućava da se istaknu oblik i posebnost dimenzija zgrade.