Priča o mostu na Adi ciganliji širi se Evropom. Posle ekipe „Diskaveri kanala“ koja je krajem prošle godine snimala dokumentarac o novom simbolu Beograda (emitovanje se očekuje u maju), tekst o mostu, pod nazivom „U usponu“, objavio je i prestižni engleski časopis „Bridž“, koji se bavi upravo najvećim svetskim građevinama, mostovima.
Novinar ovog stručnog magazina ukazao je na saobraćajne probleme koje ima srpska prestonica, pradstavljajući kolos na Savi.
– Kontinuirano širenje grada velikim delom je sputano ograničenim kapacitetima postojećih mostova na Savi, koji predstavljaju uska grla i stvaraju zagušenje saobraćaja u centru grada – primećuje novinar časopisa „Bridž“. – Novi most na Adi ciganliji premošćava reku četiri kilometra uzvodno od ulivanja Save u Dunav. Namera je da ovaj prelaz postane obeležje Srbije, koje uključuje i pilon u obliku igle visok 200 metara. Glavni čelični nosač ima raspon dužine 376 metara i podržava ga 80 potpornih kablova koji su povezani sa pilonom.
Magazin „Bridž“ ističe da će, kada bude završen, most na Adi biti najveća građevina u Beogradu i dodaje da je izgradnja pilona predstavljala najveći izazov za građevinske inženjere.
– Upotreba betona najveće jačine bila je izazov za projektante betona pri čemu je verovatno dostignuta krajnja granica jačine lokalnih materijala – opisije novinar izgradnju pilona. – Graditelji su imali veliki posao i prilikom izbora veličine čeličnih blokova platforme mosta. Izbor je pao na delove širine 16 metara težine blizu 400 tona.
REČNI ŠLEPERI
Časopis „Bridž“ opisao je i kako do Beograda stižu glavni segmenti koji se koriste za izgradnju glavnog raspona.
– Za izradu komponenti utrošeno je 8.600 tona visokokvalitetnog čelika, a sve je napravljeno u Kini – stoji u tekstu. – Transportuju se od Kineskog mora brodom do Roterdama,a zatim rečnim šleperima rutom Rajna – Majna – Dunav do gradilišta blizu mosta.