Kod Ade Huje gradiće se gredni prefabrikovani most
Most preko Dunava koji predstavlja ulazni pravac u Beograd, možda zaslužuje arhitektonski atraktivnije rešenje, ali je cena prevagnula.
Rokovi za početak izgradnje mosta kod Ade Huje pomeraju se godinama, još otkako je ovaj most uvršten u Generalni urbanistički plan 2003. godine. Iako je poslednja najava početka gradnje bila za ovu godinu, to se ipak neće desiti.
Kada bi stvarno izgradnja mogla da počne još nije poznato, ali je nakon tenderske procedure i izbora projektanta završena je izrada idejnog projekta sa studijom opravdanosti za most preko Dunava kod Ade Huje. Izborom između nekoliko varijanti odabran je izgled budućeg mosta kod Ade Huje, dela Spoljne magistralne tangente i jednog od najdužih mostova na čitavom toku Dunava, saznaje Beobuild.
Projektanti idejnog projekta su konzorcijum beogradskog DB Inženjeringa i slovenačkih biroa Ponting i Gradis BP iz Maribora.
Srodni linkovi:
- Ovaj velelepni most raspona dva kilometra spojiće Evropu i Aziju
- Pelješki most spojio jug i sever Hrvatske
- CRBC predstavio nova idejna rešenja za četvrti most u Novom Sadu
Izbor je pao na prednapregnutu grednu konstrukciju izgrađenu po tehnologiji konzolnog građenja.
Od šest ponuđenih rešenja, dva su podrazumevala konzolnu gradnju, dok su preostala četiri nudila rešenje konstrukciju sa kablovima, sa razlikama u dužini i broju raspona.
Kako je konzolna gradnja jeftinija, u ovom slučaju razlika u ceni iznosila je oko 10% vrednosti projekta, komisija se odlučila za prednapregnutu grednu konstrukciju izgrađenu po tehnologiji konzolnog građenja i sastavljenu iz dve paralelne jednake konstrukcije. Imajući u vidu da se radi o mostu koji predstavlja ulazni pravac u grad (Pančevački put, Smederevski put i E75), možda je trebalo da se razmotri arhitektonski atraktivnija varijanta, ali je cena prevagnula, piše Beobuild.
Tri saobraćajne trake u oba smera
Celokupna dužina mosta iznosi 3.498 metara, od čega je 1.167 metara dužina glavnog mosta preko Dunava, a ukupna širina konstrukcije je 32,5 metara.
Most će imati po tri saobraćajne trake u oba smera sa razdelnim pojasom, kao i obostrane pešačke i biciklističke staze.
Od Pančevačkog puta do Višnjičke
Čitava dužina mosta sadrži više delova, i to: denivelisanu raskrsnicu tipa „detelina“ kod Pančevačkog puta, pristupnu konstrukciju na levoj obali Dunava, glavni most preko Dunava dužine oko jedan kilometar, most preko Ade Huje i rukavca i, na kraju, denivelisanu raskrsnicu tipa „poludetelina“ kod Višnjičke ulice. U skladu sa zahtevima plovnosti, biće obezbeđen plovni put i po širini i po visini slobodnog profila plovnog puta.
Kad ste već ovde…
Najruzniji most ikada, trebala je opcija 5, iapk je to ulaz u Bg, Dunav.
STOP ovo je Najruznije resenje i unakazice beograd jos vise!