Milano postaje bike-friendly grad; Foto: Pixabay.com
Aktuelno

Milano planira da do 2035. postane raj za bicikliste

Kapilarna mreža biciklističkih koridora u dužini od 750 kilometara trebalo bi da poveže ovaj veliki italijanski grad sa čitavim okolnim područjem.

Gradsko veće Milana odobrilo je projekat pod nazivom Biciplan Cambio, novi transportni sistem koji uvodi biciklističke koridore širom urbanog tkiva, dajući tako prioritet zaštiti životne sredine, kao i bezbednosti i blagostanju svojih građana.

Projekat ima za cilj da dopuni postojeće biciklističke staze sa 750 kilometara novih koridora, koji će povezati 133 gradske opštine sa širim gradskim područjem.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

250 miliona evra za 24 biciklističke linije; Foto: Pixabay.com

Staze mreže Cambio biće praćene optičkim vlaknima, kako bi se omogućilo korišćenje pametnih rešenja u infrastrukturi.

Kako je objasnila Beatriče Ugučoni, gradska odbornica zadužena za mobilnost, 250 miliona evra biće uloženo za uvođenje 24 biciklističke linije: četiri kružne i 16 radijalnih, sa ciljem da se smanje emisije i saobraćaj, te obezbedi veća bezbednost na putevima za bicikliste i vozače motornih vozila, koji više neće morati da dele iste rute, piše portal ArchDaily.

Odbornica dalje objašnjava da je „ovo jedinstven projekat u Italiji, jer je prvi koji prati organski strateški dokument. Naša želja je da Milano okružimo kapilarnom mrežom biciklističkih staza koje povezuju grad sa čitavim okolnim područjem“.

Staze mreže Cambio takođe će biti praćene optičkim vlaknima, kako bi se omogućilo korišćenje pametnih rešenja u infrastrukturi, kao što su osvetljenje niskog uticaja i informacije u realnom vremenu koje se prikazuju pored staza.

Parkirališta i stanice će takođe biti postavljeni duž koridora, a kada bude završen, projekat će staviti 80% javnih objekata i usluga, kao što su bolnice, škole i preduzeća, u krugu od jednog kilometra biciklističke rute.

Biciklisti i vozači motornih vozila više neće morati da dele iste rute; Foto: Pixabay.com

Prioritet pešacima i biciklistima

Veće je dugo razmatralo transformaciju gradskog sistema mobilnosti, posebno nakon što je značajan pad saobraćaja i zagađenja bio vidljiv tokom prvog zatvaranja širom zemlje početkom 2020.

Nakon prvog zatvaranja, Milano je najavio plan od nazivom „Otvorene ulice“ kojim se na 35 kilometara puteva širom Lombardije daje prioritet pešacima i biciklistima u odnosu na automobile.

Evropska komisija je pre nekoliko dana usvojila više predloga o transportu koji smanjuju 90% emisije ugljenika, čime se približava implementaciji Evropskog zelenog dogovora.

Set predloga obuhvata razvoj i modernizaciju TEN-T mreže, skupa železničkih pruga, unutrašnjih plovnih puteva i puteva za motorna vozila koji povezuju 424 velika grada širom zemalja Evropske unije.

Projektom „Otvorene ulice“ dat prioritet pešacima i biciklistima; Foto: Pixabay.com

Prvi građevinski radovi na projektu Cambio trebalo bi da počnu krajem leta 2022. godine.

Prateći istu viziju, grad Pariz je najavio da će uložiti 250 miliona evra za unapređenje biciklističke infrastrukture i proširenje mreže biciklističkih staza sa namerom da postane „100% pogodan za biciklizam“.

Investicija iz francuske prestonice dolazi kroz Bike Plan, petogodišnji urbani projekat koji će pojačati prisustvo bicikala i obezbediti bezbedne i dobro povezane rute za putnike i pešake, sa ciljem da do 2026. godine Pariz bude „jedan od vodećih bike-friendly gradova na svetu”

Prvi građevinski radovi na projektu Cambio trebalo bi da počnu krajem leta 2022. godine, a obuhvatiće prvu deonicu linije 6, kojom će se stizati do prigradskog mesta Segratea i veštačkog jezera Idroskalo, duž Ulice Rivoltana.

Šema biciklističkih staza prema projektu Biciplan Cambio: Foto: Opština Milano

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *