Mapa Fruškogorskog koridora: Kuda ide trasa buduće saobraćajnice
Pogledajte kuda će tačno prolaziti Fruškogorski koridor, gde će biti naplatna rampa za tunel i na koje petlje će se nadovezati ova saobraćajnica.
Izgradnja Fruškogorskog koridora, koja je simbolično počela 1. maja, trebalo bi da rastereti saobraćaj u gradskom jezgru Novog Sada, spoji industrijske zone i bolje poveže Srem i Mačvu sa Banatom.
U perspektivi, ovaj putni pravac treba da omogući povezivanje Koridora 10 i Koridora 4 i stvaranje najkraće veze između Bosne i Rumunije. Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica-granica sa BiH.
Četiri deonice
Trasa Fruškogorskog koridora podeljena je na četiri deonice, ukupne dužine 47,7 km.
- Deonica 1: Petlja „Autoput E-75“– Paragovo sa planiranom trasom državnog puta 2A reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75
- Deonica 2: Paragovo – početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik
- Deonica 3: Petlja „Kać“ – Petrovaradin („Autoput E-75“ )
- Deonica 4: Obilaznica oko Rume.
Fruškogorski koridor kreće Deonicom 3 od 6,9 kilometara priključenjem budućeg autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad preko Petlje Kać do denivelisane Petlje Novi Sad – Jug na Autoputu E-75 (Beograd-Subotica).
Trasa dalje nastava do Dunava gde će preći reku preko mosta dugačkog 1.765 metra i ući u Petrovradin kod Crkve Marije Snežne. Od Petlje Petrovaradin Istok kreće Deonica 1 dužine 11,3 kilometara koja nastavlja do Petlje Petrovaradin Centar gde se ukršta sa Karlovačkim putem, odnosno saobraćajnicom Beograd-Subotica.
Od Petrovaradina, preko Mišeluka do tunela
Koridor se dalje nastavlja tunelom „Širine“ dužine 350 metara, do Petlje Petrovaradin Jug odakle se dalje nastavlja trasom državnog puta IB reda br. 21, preko Mišeluka do buduće petlje koja će spojiti koridor sa saobraćajem koji pristiže sa obilaznice oko Novog Sada sa planiranog četvrtog mosta preko Dunava. Kod Paragova, između dve trake za Iriški venac, gradiće se ulaz u tunel ispod Fruške gore dužine 3,5 kilometara što je ujedno i početak Deonice 2 dužine 16,5 kilometara.
Naplatna stanica i obilaznica oko Rume
Tunel „Iriški venac“ izlazi na drugoj strani kod Rivice, zapadno od postojećeg puta Novi Sad-Ruma, gde će biti napravljen kružni tok i naplatna stanica.
Koridor dalje obilazi oko Iriga i dolazi do petlje Vrdnik gde će isključivati svi oni koji su se uputili u ovo poznato turističko mesto. Koridor nastavlja postojećom saobraćajnicom do Rume sve do Petlje Ruma Sever gde počinje Deonica 4 dužine 10,5 kilometara. Obilaznicu oko Rume čine Petlja Ruma Istok, Petlja Ruma Jug i Petlja Nazora odakle se koridor dalje nastavlja ka budućem autoputu i brzoj saobraćajnici Ruma-Šabac-Loznica, odnosno ukršta se sa Autoputem E70 Beograd-Zagreb.
Povezivanje sa BiH, Hrvatskom i Rumunijom
Izgradnjom Fruškogorskog koridora i projektom Ruma-Šabac-Loznica, koji se već realizuje, Vojvodina će se povezati sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno, biće bolje povezani važni regionalni centri kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovaj putni pravac predstavlja i posrednu vezu Srbije sa BiH, Hrvatskom i Rumunijom.
Nadovezuje se na postojeći državni put IB reda broj 12 Novi Sad-Zrenjanin-granica Rumunije, a na kraju na auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica.
Efekti koridora
Saobraćajnica se prostire u planinsko-ravničarskom terenu u sremskom delu Vojvodine, a ima za cilj da rastereti urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora.
Efekti izgradnje koridora ogledaće se i u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.
Cela mapa Fruškogorskog koridora
Kad ste već ovde…
Most na Dunavu ima sliku drugog rendera, radi se o mostu koji se gradi izmedju Ribarskog ostrva i Sremske kamenice. Sve najbolje.
Sada se bosanci više neće zadržavati u Vojvodini već će direktno za Rumuniju.
Može li neko normalan da postavi kartu trase koridora tako da Kać ne bude zapadno od Novog Sada a Ruma istočno
Sve je super al nigde radova a prošlo 6 nedelja.
Кад ће се у Србији поставити животињски прелази преко аутопута? Поготово потребни у реону националног парка.
За шта наплатна рампа? Тунел дужине 3,5км или брзу саобраћајницу? То нигде у свету нема