Konkurs za idejno rešenje 16 stanica beogradskog metroa na Liniji 1
Rok za predaju radova konkursa je 14. decembar 2021. godine, a nagradni fond je 7.950.000 dinara.
Grad Beograd i JKP „Beogradski metro i voz“ u saradnji sa Udruženjem arhitekata Srbije raspisao je javni, otvoreni, anonimni, jednostepeni, anketni konkurs za idejno arhitektonsko rešenje i dizajn 16 metro stanica Linije 1 (faza 1) beogradskog metroa.
Rešenje podrazumeva idejno arhitektonsko rešenje nadzemnih delova stanica (ulaza ili nadzemnih stanica) i parternog uređenja neposredne okoline stanica i dizajn enterijera javnog (putničkog) prostora metro stanica.
Brendiranje celokupne Linije 1
Povod za raspisivanje konkursa je namera Grada Beograda i Republike Srbije da započne realizaciju Metro sistema u Beogradu sa izgradnjom prve faze Linije 1.
Prva faza predstavlja izgradnju 16 stanica metroa za koje je urađen funkcionalni projekat i za fazu finalizacije projektne dokumentacije neophodan je projekat dizajna i idejno arhitektonsko rešenje nadzemnih delova za prvih 16 stanica koje definišu Liniju 1 – faza 1.
Traži se arhitektonsko rešenje nadzemnih delova stanica, parterno uređenje okoline kao i dizajn enterijera stanica.
Cilj konkursa je da se izabere najkvalitetnije idejno rešenje, a namera je da se kroz konkursne aktivnosti izabere rešenje koje će doneti autentičan stil i koncept dizajna ne samo za metro stanice već i za brendiranje celokupne Linije 1.
Izabrana rešenja predstavljaće osnov za dalje projektne aktivnosti i izradu tehničke dokumentacije za potrebe realizacije faze 1 Linije 1 beogradskog metroa.
Dizajn 16 stanica od Železnika do Karaburme
Metro sistem se sastoji od trasa metro linija, stanica, evakuaciono – ventilacionih šahtova i depoa. Na osnovu Master plana razvoja saobraćajne infrastrukture – SMART PLANA iz 2017. godine planirana je izgradnja dve linije metroa:
- Linija 1 na potezu Železnik – Mirijevo, ukupne dužine 21,1km sa 21 stanicom
- Linija 2 na potezu Zemun – Mirijevo, ukupne dužine 21,1km sa 23 stanice 24
Trase i stanice na metro linijama 1 i 2 su detaljnije razrađene kroz Generalni projekat, odnosno Prethodnu studiju opravdanosti koju je izradila francuska firma EGIS Rail.
Linija 3 je u razradi (u toku), urađeno je konceptualno rešenje, koje će se u narednim fazama razrađivati. Linija 3 je planirana na potezu Banjica – Bežanija, ukupne dužine oko 24 km sa 23 stanice. Predložene linije 1 i 2 ukrštaju se na poziciji Savskog trga, linije 2 i 3 kod parka „Manjež“ i kod Beogradske arene, a linije 1 i 3 na Trgu Republike.
Konkurs za idejno rešenje dizajna metro stanica obuhvata prvu faza linije 1, to jest, dizajn za prvih 16 stanica linije 1 – počevši od stanice Železnik do stanice Karaburma.
Konkursni rokovi
- Početak konkursnog roka: 29.09.2021. godine
- Rok za postavljanje pitanja: 25.10.2021. godine
- Rok za predaju radova konkursa: 14.12.2021. godine do 15:00 časova
- Objavljivanje rezultata konkursa: 29.12.2021. godine
Nagrade
- Prva nagrada 3.000.000 din
- Druga nagrada 2.000.000 din
- Treća nagrada 1.000.000 din
- Tri otkupa od po 650.000 din
Žiri
Predsednik žirija: Marko Stojčić, dipl.inž.arh., Glavni urbanista grada Beograda, predstavnik Naručioca
Članovi žirija:
- Stanko Kantar, dipl.inž.saob., direktor JKP „Beogradski metro i voz“,
- Profesor Vladimir Lojanica, dipl.inž.arh., predstavnik Udruženja Arhitekata Srbije
- Profesor Miodrag Mirković, dipl.inž.arh., predstavnik Udruženja Arhitekata Srbije
Docent dr Snežana Vesnić, dipl.inž.arh, predstavnik Udruženja Arhitekata Srbije
Konkursna dokumentacija
Konkursu dokumentaciju možete preuzeti na portalu Javnih nabavki.
Kad ste već ovde…
Kao što je to već neko rekao, Uruženje Arhitekata Srbije treba preimenovati u Udruženje Profesora Arhitektonskog fakulteta u Beogradu. Ko zna koji konkurs po redu, a ispred UAS-a isključivo nastavnici sa fakulteta. Nigde neki arhitekta/urbanista iz Niša ili Novog Sada, Subotice ili Kragujevca.
Bravo. Sve si u pravu. Jeziv je monopol koji beogradski fakultet ima. Pritom kad se zadje u projektantsku karijeru nekih profesora tesko je ne razocarati se sta su spremni da potpisu ili osmisle.
Jeziv je monopol koji beogradski fakultet ima, ali ne samo nad konkursima koje organizuje UAS, već i na konkursima koje sprovodi BAB. Tu su još i Bijenale u Veneciji, kao i Salon arhitekture u Beogradu.
Za makisku trasu samo najbolje, ma vrhunsko da bud(n)e 🙂
Prvo bi trebalo da nam obezbedite pijaću vodu pre nego što nam uništite izvorište na Makišu! Kao da Vam je svima vrana popila mozak!