Ruši se stara autobuska stanica u Karađorđevoj ulici, a evo šta će nići umesto nje
Novih 100.000 kvadrata stambeno-poslovnog prostora pridružiće se naselju Beograd na vodi sa 148 stanova i 206 garažnih mesta.
Neposredno nakon što je 27. septembra u Bloku 42 svečano otvorena nova beogradska autobuska stanica, u kompleksu starog BAS-a u Karađorđevoj ulici putnike namernike zamenili su majstori zaduženi za rušenje objekta jednog od najvećih terminala te vrste u Evropi.
Na njenom mestu, kompanija Belgrade Waterfont najavila je izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa koji će formirati pet osmospratnih zgrada, među kojima će se nalaziti i zgrada BW Diva sa pogledom na rekonstruisani park Bristol.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
U BW Divi projektovano 148 stanova
Osmospratna BW Diva, kako se navodi, imaće 148 stambenih jedinica različitih tipova – varirajući od garsonjera do dupleks penthausa.
Zgrada ima dva glavna ulaza, svaki sa recepcijom, celodnevnim obezbeđenjem i izdvojenim prostorom za prijem pošte.
Što se tiče sadržaja predviđenih u objektu, oni uključuju prodavnice, kafiće i restorane smeštene u prizemlju, dok se garaža prostire na dva podzemna nivoa sa ukupno 206 parking mesta.
„Okružena budućim Bristol parkom, čuvenim hotelom Bristol i kompleksom Savskog Trga sa zgradom železnice, u kojoj će se nalaziti budući muzej, kao i urbanim Savamala distriktom, ova zgrada je deo dugo iščekivanog stambenog kompleksa“ – objavili su iz Belgrade Waterfronta.
U zgradama u kompleksu biće smešteno ukupno 629 stanova i 26 poslovno-komercijalnih lokala.
Inače, Beograd na vodi dobio je nedavno lokacijske uslove za rekonstrukciju parka Bristol, nekadašnjeg Svetonikolskog parka, što je prvi korak ka radovima. Ispod parka biće izgrađena garaža sa dve etaže i gotovo 420 parking mesta.
U julu je kompanija iz četvrtog pokušaja dobila lokacijske uslove za gradnju na mestu starog BAS-a što je bio preduslov za podnošenje zahteva i pribavljanje građevinske dozvole kako bi mogli da izgrade stambeno-poslovni kompleks ukupne bruto površine od gotovo 100.000 kvadrata, od kojih će 69.500 biti iznad zemlje.
Izgradnja kompleksa u sedam faza
Nadležni gradski Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, odobrenje je izdao 5. jula. Lokacijski uslovi pokazuju da bi na tom prostoru trebalo da nikne pet objekata i dve garaže. U ovim zgradama biće ukupno 629 stanova i 26 poslovno-komercijalnih lokala.
Kada je reč o parkiranju, predviđene su dve garaže sa ukupno 806 mesta, od čega 41 parking mesto za osobe sa posebnim potrebama. Objekti će, kako je tada rečeno, imati dva podzemna nivoa, prizemlje, osam spratova i još jedan nivo iznad. Kompleks će biti izgrađen u sedam faza.
Nekada najopremljenija stanica u Srbiji
Osnovana odlukom Skupštine grada Beograda, stara beogradska autobuska stanica, onakva kakvu smo je doskora znali, otvorena je u martu 1966. godine i sa njenih perona polazili su autobusi do svakog većeg mesta nekadašnje Jugoslavije i većine evropskih zemalja.
Stanica je projektovana za 250 polazaka dnevno sa 27 perona, ali je autobuski saobraćaj, kao najdominantniji oblik prevoza u Srbiji, uslovio je povećanje obima usluga BAS-a. Tako je u toku 1983. godine postignut apsolutni maksimum u pružanju usluga: prihvaćeno je 400.000 autobusa i 12.000.000 putnika.
Krajem 2008. godine završen je proces kategorizacije 130 autobuskih stanica u Srbiji razvrstavanjem u četiri kategorije. Primenom utvrđenih kriterijuma za izgrađene kapacitete, tehnologiju rada i prateće sadržaje BAS je svrstan u I kategoriju i sa 98,31% osvojenih bodova predstavljao je najopremljeniju stanicu u Srbiji.
Nova autobuska stanica sedam godina posle početka izgradnje
Gradnja nove autobuske stanice pompezno je najavljena daleke 2017. godine, sa idejom da će biti dovršena za najviše dve godine. Ovi rokovi su više puta probijani, a kao jedan od razloga se navodi nedostatak sredstava za nastavak radova.
Nova autobuska stanica otvorena je 27. septembra 2024. u novobeogradskom Bloku 42 gde je nekada bila „Buvlja pijaca“, a prvi polasci krenuli su 29. septembra.
jes bila ruzna ali je bar bila u centru, u gradu
I bila je povezana sa zeleznickom stanicom. Ova sada nema veze sa vezom.
Pa i nova autobusa je povezana sa zeleznickom stanicom NBG.
Bravo BNV! Svaka cast. Da se mene pita ja bi vam dao kompletno obalu BGa i sve druge zapustene povrsine u BGu da upravljate njima i da nam gradite i uredjujete i da Bege konacno zalici na svetske gradove
I da svi funkcionišemo samo u stanovima i malo betonskih staza okolo, sa drvećem u žardinjerama. Ništa nam drugo ne treba za funkcionisanje. „Bravo Bw“
Nepismen,baci diplomu
Još uvek narod sa sela ne shvata ništa,nažalost
Ja mislio tu će biti pozorište!! Što sam ja naivan!!
biće pozorište ali u kući..
kraj jedne ere
kraj jedne epohe
Sta napravise ovi razmontirase nam i drzavu i grad uzas jedan strasno
Da pogadjamo sta će se graditi …?
Imacemo jedinstven slucaj da posle pada ovog rezima, ove sve prostorije da se pretvore u zatvore za iste…
Jeeejjj… DIVNO!!!
Dok se ceo svet trudi da spoji cvorista javnog saobracaja mi ih razdvajamo. Nije ni cudo kada nam grad i drzavu vode nepismeni beskicmenjaci. Ovi sto se dive ovakvoj bezlicnoj arhitekturi i sto podrzavaju rusenje Sajma da bi se izgradile zgrade napolitanke kakvih ima svude po slabo razvijenim zemljama, a izjasnjavaju se kao neko iz struke su poltroni vlasti. Posledice ovakvog investitorskog urbanizma cemo tek osetiti.
Već se ozbiljno oseća, ali treba dobrom broju mozak da to i shvati. Kad oni shvate biće uveliko kasno.
Izuzetno ruznei bezlicne zgrade,koje se nikako ne uklapaju u stari deo Beograda, samim tim kvare i duh ovog grada i kako je nekada izgledao.Mi nismo Dubai kako je sadasnja vlast zamislila kada je drzavnu a i privatnu zemlju prodala arapskim investitorima,trljaju ruke obe strane jer od svake tu izgradjene stambene gradjevine imaju ogroman profit,pune se njihovi dzepovi pod maskom „da nam grad izgleda modernije i lepse“ ali mi smo kao narod krivi sto smo to uopste dozvolili i dalje dozvoljavamo,ali „nicija nije sijala do zore“