Kako su arhitekte starog kova crtali slobodnom rukom
U vreme digitalne ere sjajno je videti kako su poznate arhitekte, kao što su Frenk Lojd Rajt, Zaha Hadid, Ričard Rodžers ili Renco Pjano, radile bez upotrebe računara i softvera.
Mora se priznati da i u današnje vreme prva faza projektovanja mnogih arhitekti uključuje izradu skica putem ručno rađenih crteža, koji pomažu u oblikovanju i što jasnijem definisanju generalne ideje koja se dalje razvija kroz 3D model i tehničke crteže.
Međutim, u vremenima kada nije postojala opcija korišćenja kompjutera i CAD softvera, ručno rađeni crteži su bili od izrazito velikog značaja i jedan od primarnih načina vizuelnog izražavanja arhitekte.
U knjizi su crteži Gugenhajmovog muzeja, kuće Fallingwater, Pompidu centra, pa sve do londonskog Šarda.
U novoj knjizi Drawing Architecture, autorke Helen Thomas, predstavljena je zbirka od preko 250 radova nekih od najpoznatijih arhitekata, počev od Mikelanđela pa sve do Zahe Hadid.
„Raznovrsnost prikupljenih primera u ovoj knjizi pokazuje da definicija arhitektonskog crteža obuhvata mnoštvo različitih pristupa.“, istakla je autorka knjige.
Evo kako je radio maestro:
Crtež od Zahe Hadid s početka karijere:
Gerijev crtež Gugenhajmovog muzeja:
U knjizi Drawing Architecture svoje mesto je našao jedan od apstraktnih crteža osnove privatne kuće arhitekte Miesa van der Rohea.
Pompidu u 2D:
Koncept Šarda Renca Pjana:
Kad ste već ovde…