Kako je pod sajamskim kupolama nastao prostor za IT kompaniju
Vertikalnim slaganjem transportnih kontejnera iskorišćena je velika visina prostora uz minimalna ulaganja. Da li je ovo budućnost sajamskih prostora?
Sajmovi postaju sve manje posećeniji jer su ovakve izložbe izgubile prvobitni značaj. Kompanije sada brže, jeftinije i efikasnije mogu da dopru do svoje ciljne grupe zahvaljujući internetu i društvenim mrežama kroz koje mogu precizno da targetiraju potencijalne kupce. Zašto bi trošili milione na sajmove kada reklamu mogu da plasiraju direktno do željene publike preko YouTubea, Facebooka ili možda Gradnje?
Suočeni sa padom posete, Sajam u ukrajinskom Harkovu odlučio je da proda svoj izložbeni prostor, a u njega se uselila IT fabrika. Renoviranje prostora pod sajamskim kupolama izvedeno je prema projektu arhitektonske firme TSEH Architectural Group koja je novi prostor osmislila spram potrebe fabrike softvera – IT Factory Unit Factory. Projekat se sastoji iz dva dela, gde prvi predstavlja inovativnu informatičku školu, dok je drugi deo zamišljen kao moderan coworking prostor.
Arhitekte su iskoristile transportne kontejnere kako bi što efikasnije i jeftinije dobile korisne kvadrate.
Celokupan prostor ove IT zajednice ne širi se prostom horizontalnom organizacijom, već se ona zahvaljujući fleksibilnošću transportnih kontejnera širi na ina vertikalni pravac.
Naime, zbog velike visine prostora, arhitekte su iskoristile kontejnere kako bi što efikasnije i jeftinije dobile korisne kvadrate. Tako su pod sajamskim kupolama nastale vertikalne strukture poduprte čeličnom konstrukcijom čime je prostor maksimalno iskorišćen.
Edukativni prostor
Edukativni prostor sadrži 122 radna mesta, opremljena savremenim računarima. Tu su i dodatna 44 mesta za vežbanje, kao i prostorije za održavanje prezentacija, prostori za igru i odmor i kuhinja.
Coworking prostor
Coworking prostor je organizovan na dva sprata i sadrži 16 kancelarija sa po 2, 4 ili 6 radnih mesta, kao i kolektivni prostor sa 64 radna mesta. Korisnicima prostora na raspolaganju su i sala za sastanke, sala za konferenciju sa 46 mesta, kao i mesto za odmor, kuhinja i uslužni tuševi.
Razdvajanje prostora
Prostor koji se vizuelno odvaja od ostatka je ulazna zona, koja je naglašena intenzivnom narandžastom bojom i jakim osvetljenjem.
Sajmovi postaju irelevantni. Hoće li se slični projekti pojaviti i kod nas?
Pogled iz kontejnera
Zahvaljujući metalnim potpornim platformama koje nose kontejnere, neki od njih su konzolno oslonjeni, te se preko zastakljene bočne strane korisnicima prostora omogućava pogled na okruženje, što doprinosi međusobnoj povezanosti i interakciji.
Osnove prostora
Faktografija
- Arhitektura: TSEH Architectural Group
- Površina: 2500.0 m²
- Godina: 2019
- Fotografija: Ivan Avdeenko
Kad ste već ovde…