Kako izgleda Prokop i koji su budući planovi za ovu stanicu
Prva faza radova na Prokopu završena je ove nedelje i stanica je konačno puštena na korišćenje.
Prva faza započeta u decembru 2013. godine podrazumevala je radove koji omogućavaju osnovnu staničnu funkciju sa kapacitetima za unutrašnji i međunarodni saobraćaj. Tokom realizacije prve faze završeni su svi radovi na 8 koloseka ispod glavne ploče, osposobljena su oba peronska pothodnika i obnovljena hidroizolacija gornje ploče. Time su konačno posle više decenija pokrenuti radovi na završetku ove stanice, međutim realizacija preostalih radova i infrastrukturno opremanje trajaće više godina i još nekoliko faza gradnje, piše Beobuild.
Po urbanističkom projektu i idejnom rešenju predviđena je izgradnja multifunkcionalnog objekta na glavnoj ploči kote 105, kao i sistem prilaznih puteva sa Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića, dok prilazi sa autoputa nisu razmatrani.
Prema usvojenom dokumentu, kompleks na ploči bi trebao da se sastoji iz tri funkcionalna segmenta, gde bi se u centralnom objektu nalazila stanična zgrada od oko 6.000 m2 bruto prostora, a u bočnim krilima bila bi smeštena garaža i tržni centar.
Pored nove pozicije stanične zgrade plan predviđa još dve funkcije na ploči – tržni centar (P+4) sa oko 50.000 kvadrata i javnu garažu slične kvadrature.
Gde se nalazi Prokop
Železnička stanica Beograd Centar (Prokop) nalazi se se neposredno uz Bulevar Franš d’Eperea (deo koridora 10), u prokopu između ovog pravca, Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Bulevara Vojvode Putnika podno Topčiderskog brda.
Foto: Beobuild