Kako izgleda gradilište drugog kraja tunela ispod Fruške gore – Dron reportaža
Probijanje tunela “Iriški venac” – koji će sa svojih bezmalo tri i po kilometra dužine biti najduži tunel u Srbiji – moglo bi da započne krajem ovog meseca.
Dvocevni tunel ispod Fruške gore koji će biti probijen na deonici između naselja Paragovo u Sremskoj Kamenici i kod Iriga, odnosno obilaznice oko Rume, ima za cilj da konačno izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora.
Kako je za „Dnevnik“ rečeno u „Koridorima Srbije”, trenutno su u toku radovi na stabilizaciji kosine u zoni ulaznog portala, što možete videti i na našim aktuelnih snimcima.
Srodni članci na portalu Gradnja:
- Gde će se ulaziti u tunel koji će prolaziti ispod Fruške gore
- Krtica od 2.000 tona: Ovako izgleda najveća Strabagova mašina za bušenje tunela
Pogledajte kako izgleda gradilište iz drona:
Kod Iriga, može se videti sadejstvo kamiona i bagera koji rade na stabilizaciji kosine u zoni gde je projektovan ulazni portal.
„Očekuje se da radovi budu kompletirani krajem juna meseca, kada će se steći uslovi za početak radova na samom tunelskom portalu i kasnije iskopu tunelske deonice” – navode iz „Koridora Srbije”.
Ujedno iz „Koridora Srbije”, nominalnog investitora Fruškogorskog koridora, napominju da će kako koja deonica bude funkcionalno zaokružena, tako biti i otvarana za saobraćaj.
Tokom obilaska gradilišta početkom marta mogli smo videti intenzivne zemljane radove na pripremi terena i pravljenja saobraćajnica za dolazak mašinerije za bušenje na izlaznom kraku tunela.
Slična situacija trenutno je i na drugoj strani budućeg tunela, gde vidimo sadejstvo kamiona i bagera koji rade na stabilizaciji kosine u zoni gde je projektovan ulazni portal. Takođe, na iriškog strani tunela gradi se i kamp za radnike.
Idejni projekat za tunel “Iriški venac” urađen je u Institutu za puteve još 2016. godine. Prema idejnom projektu, saobraćajne površine u tunelu – čija puna dužina iznosi 3.480 metara – biće prekrivene asfaltom, dok je planirana širina kolovoza osam metara sa dve trake.
Projektovane su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i sl.
Osim toga, biće izgrađen i kontrolni centar iz kog će kamere nadgledati saobraćaj u ovom i još jednom tunelu – „Širine“, koji će biti dug oko 350 metara, a u okviru čitavog sistema pratiće se i zagađenje.
Predviđena je i izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu i kamioni ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Rok do marta 2024.
Ugovor o izgradnji vredan 606 miliona evra Republika Srbija potpisala je sa kompanijom „China Road and Bridge Construction“ (CRBC), a prilikom otpočinjanja radova izvođač je državnom vrhu dao uverenje da će Fruškogorski koridor biti gotov godinu dana pre roka, odnosno u martu 2024. godine.
Faktografija
- projekat: tunel Iriški venac
- lokacija snimanja: Paragovo, Fruška gora
- veza: Novi Sad – Ruma
- trasa: Fruškogorski koridor
- dužina tunela: 3.480 metara
- projekat: Koridori Srbije
- izvođač: CRBC
- standard bezbednosti: RAPT
- investicija: 606 miliona evra
- početak: maj 2021.
- stanje: jun 2022.
- rok završetka: mart 2024.
- foto, video: Aleksandar Morović za Gradnja.rs