Kako izgleda brza pruga Beograd-Novi Sad iz drona
Brza pruga Beograd-Novi Sad trebalo bi da bude završena u decembru 2021. godine, a sada je objavljen snimak kako ono što je do sada urađeno, izgleda iz vazduha.
Snimak dronom, koji je objavilo Ministarstvo građevinarstva, prikazuje tunel i vijadukt kod Čortanovaca, ali i druge delove ove deonice na kojoj bi vozovi trebalo da saobraćaju brzinom do 200 km na sat.
Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ deo je projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd-Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 kilometra. Ukupna dužina obe tunelske cevi „Čortanovci“ je 2.242 metara. Trasa tunela prolazi kroz složene rudarsko-geološke uslove u vlažnom tlu, a sa stane severnog portala tunel izlazi u zonu klizišta u granicama Nacionalnog parka Fruška gora. Vrednost izgradnje tunela i vijadukta „Čortanovci“, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije, iznosi 337,6 miliona dolara.
Pogledajte video:
Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ deo je projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd-Budimpešta.
Kao i kod autoputeva, brze pruge su potpuno nezavisni koridori, bez ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja, minimalnim usponima i širokim radijusima krivina. Zbog toga se u video-snimku mogu videti brojni vijadukti, galerije, podvožnjaci, nadvožnjaci i pothodnici za pešake i bicikliste.
Dvokolosečna pruga projektovana je sa tehničkim parametrima za sledeće brzine: 200 km/h na delu Stara Pazova-Karlovački Vinogradi, 160 km/h na delu Karlovački Vinogradi – Petrovaradin i 100 km/h na delu Petrovaradin-Novi Sad.
Deonica Stara Pazova-Novi Sad košta 580, dok je deonica Novi Sad-Beograd 850 miliona dolara. Radovi su počeli još 2005. godine i trebalo je da budu završeni 2018. godine, piše 021. Građani već više od dve godine ne mogu vozom da stignu od Novog Sada do Beograda i obrnuto.
Spajanje Novog Sada sa Suboticom
I dok izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada ulazi u završnu fazu, teku pripreme za početak radova između Novog Sada i Subotice. Pruga Novi Sad-Subotica, u dužini od 108 kilometara, treća je deonica kroz Srbiju, u okviru međunarodnog projekta izgradnje pruge za velike brzine Beograd-Budimpešta. Vrednost ugovora je oko 1,16 milijardi dolara, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka. Više o tome pročitajte ovde.
Kad ste već ovde…
Fino,
15-20g za prugu u ravnici. Nije se „ugradio“ i kraduckao samo ko nije htio iz vlasti. Da je pravimo u Alpima, kraj bi bio tamo za 200 godina.
Ali da ne mracimo. I ovo je nesto.
A onda zamislite kada izadjete iz voza u BGu ili NSu. Koliko ste putovali vozom, toliko vam treba da se povezete sa gradom.
obožavam moje novosađane , jedva čekam da ustanem sednem u voz ko čovek i za pola sata pijem kaficu u voljenom ns-u! ovi raniji švajcarci su fantastični vozovi, nadam se da će ostati !
Ja bih želeo brzu prugu na pravcu redom: Beograd AR, KG, Paraćin, Niš, Vranje.