Kako bi izgledalo naselje i zgrade prilagođene biciklistima
Pogledajte kako izgledaju zgrade u kojem se do svakog stana moći doći biciklom preko spiralne rampe.
Nije dovoljno samo da imamo biciklističke staze. Celi gradovi treba da budu prilagođeni biciklistima, kaže dr. Stiven Fleming – arhitekta, profesor, biciklista i konsultant u organizaciji Cycle Space koja promoviše biciklizam.
Kako Fleming tvrdi, Kopenhagen se hvali da je to grad bicikala ali on nema nijedan stambeni blok koji je zaista u potpunosti prilagođen dvotočkašima. Centri gradova projektovani su za doba kada su svi pešačili dok su predgrađa prilagođena automobilima i vozovima. Drugim rečima, projektanti nisu razmišljali o biciklistima dalje od biciklističkih staza.
Stoga je Fleming isprojektovao stambeni blok sa zgradama u kojoj se do svakog stana može stići biciklom putem spiralnih rampi. Svaki stan imao bi i obezbeđni parking za bicikle – što je često veliki problem ljubitelja dvotočkaša.
Biciklističke staze bile bi potpuno odvojene od pešaka i automobila i one bi praktično bile na posebnim konstrukcijama koje bi obezbeđivale sigurnu i brzu vožnju. Staza bi sa strane imale rampe koje bi služile biciklistima za ubrzavanje: kada postignu dovoljnu brzinu, kretali bi se centralnim delom.
Iznad biciklističkih staza, u nivou terena, bilo bi puno mesta za pešake.
Vizionarski plan dr. Stivena Fleminga možda neće skoro postati realnost ali bi mogao biti ideja vodilja budućim urbanistima i projektantima.
S druge strane, Holanđani žele svoje sugrađane da stimulišu na vožnju bicikla i tokom zime pa zato uvode grejanje biciklističkih staza.