Nacionalni stadion u Surčinu
Urbanizam

Javni uvid u Nacrt prostornog plana područja Nacionalnog fudbalskog stadiona

Na parceli od oko 32 ha u Surčinu gradiće se stadion kapaciteta 52.000 mesta koji će biti povezan novim saobraćajnicama ali i produžetkom trase linija BG voza.

Ministarstvo građevinarstva saobraćaja i infrastrukture naručilo je izradu Nacrta prostornog plana područja posebne namene Nacionalnog fudbalskog stadiona i izveštaj o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu koji potpisuje Urbanistički zavod Beograda.

Projekat nacionalnog stadiona uradio je madridski biro Fenwick Iribarren Architects koji potpisuje i projekat rekonstrukcije Savskog trga. U pitanju je stadion kapaciteta 52.000+8.000 mesta sa karakterističnom ozelenjenom fasadom koji je prvi put predstavljen javnosti u avgustu prošle godine.

Trenutni kapaciteti

Prema raspoloživim podacima u Republici Srbiji postoji petnaest fudbalskih stadiona sa kapacitetom većim od 10.000 mesta. Od toga su samo su samo dva stadiona, koja se nalaze u Beogradu, sa kapacitetom većim od 20.000 gledalaca. To su Stadion „Rajko Mitić“ sa 53.000 mesta i Stadion „Partizan“ sa kapacitetom od 30.000 mesta.

U inicijativi za izgradnju Nacionalnog fudbalskog stadiona, koju je dostavio Fudbalski savez Srbije, navodi se da su poslednjih godina stizala stalna upozorenja od FIFA i UEFA da postojeći stadioni u Srbiji ne ispunjavaju propisane kriterijume za odigravanje utakmica na međunarodnom nivou, s obzirom da se radi o objektima izgrađenim pre više decenija sa zastarelim tehničkim rešenjima. To se pre svega odnosilo na stare i oštećene konstrukcije stadiona, mali broj stadiona sa svim mestima za sedenje, neodgovarajuće uslove za rad predstavnika medija, neadekvatnu kontrolu ulaza na stadion, neadekvatan pristup i nedovoljan broj parking mesta, navodi se u Nacrtu.

Stadion na parceli od 32 hektara

Prostornim planom je planirano da kapacitet stadiona bude 52.000 mesta, uz mogućnost obezbeđivanja dodatnih 8.000 privremenih (pomoćnih) mesta radi ispunjavanja kriterijuma koje propisuju FIFA i UEFA za velike i značajne fudbalske događaje.

Za planirani kapacitet stadiona potrebno je obezbediti do 10.000 parking mesta za putnička vozila i 500 parking mesta za autobuse. Preporučeno je da se planiranjem pratećih komercijalnih i drugih sadržaja u zoni stadiona obezbedi korišćenje parking mesta za najmanje 100-200 sati na godišnjem nivou.

Predviđeno je povezivanje stadiona sa aerodromom preko planiranog produžetka trase linija BG voza (linija 4).

Prostornim planom je za Nacionalni fudbalski stadion definisana građevinska parcela, površine oko 32 hektara. U okviru definisane parcele, predviđena je realizacija potrebnih kapaciteta za stacioniranje vozila gledaoca, koji se realizuju kao otvorene parking površine planirane na način kojim se obezbeđuje direktan pristup posetilaca na izabrani sektor stadiona.

U skladu sa tehničkim preporukama i standardima FIFA i UEFA, saobraćajnim rešenjem Prostornog plana je planirano višestrano povezivanje stadiona na različite vidove saobraćaja. To je omogućeno planiranim denivelisanim priključcima na postojeću deonicu Državnog puta IA reda A1, E-75, Obilaznica Beograda i planiranu deonicu Novi Beograd – Surčin kao dela autoputa E-763 (Nova Vinogradska), kao i povezivanjem sa postojećom ul. Vojvođanska.

Takođe, u cilju bolje saobraćajne dostupnosti, planirano je povezivanje Nacionalnog fudbalskog stadiona sa beogradskim aerodromom Nikola Tesla, udaljenim oko 5 km od predmetnog područja, preko planiranog produžetka trase linija BG voza (linija 4), navodi se u Nacrtu.

Javni uvid

Javna sednica komisije za Javni uvid biće održana po završetku javnog uvida 15. novembra 2021. godine u zgradi Gradske uprave grada Beograda. Fizička lica i predstavnici pravnih lica koja su u toku trajanja javnog uvida podnela primedbe u pisanom obliku, mogu prisustvovati javnoj sednici i usmeno ih obrazložiti.

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

4 komentara

  1. Zoran

    Ne moze se ovde govoriti ama bas nista o arhitekturi, urbanizmu, konstrukciji – kada je u pitanju potpuno besmisleni projekat u kontekstu da on ovoj drzavi nije potreban ni u dalekoj buducnosti (dobro, hajd, mozda tada i bude, pa cemo, zivi , zdravi i veseli bili, dati svoje vidjenje ).Toliko…

  2. arhitekta

    šta ga popločanja

  3. ARH

    Hajde de sto je neko tokijski stadion Kenga Kume prekopirao i samo pojednostavio ali pravo pitanje je – sta ce nama ovo?

  4. BreDragan

    Najzanimljivija je ideja da se pare iz budžeta namenjene ovom projektu iskoriste za lečenje dece.
    Nacionalni stadion bi se prema tome gradio od priloga građana SMS porukama.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *