Ovako će izgledati podzemna garaža kod Pinkija u Zemunu
U roku od dve godine Zemun bi trebalo da dobije moderno podzemno parkiralište, a ukupna vrednost ove investicije iznosiće oko 700 miliona dinara.
Beogradsko javno preduzeće “Parking servis” raspisalo je tender za izgradnju jednoetažne podzemne garaže u centralnoj zoni Zemuna ispred glavnog ulaza u Kulturno-sportski centar “Pinki”.
Garaža je projektovana sa dvosmernim režimom saobraćaja sa upravnim parkiranjem. Na nivou -1 projektovano je 149 parking mesta, od čega 143 standardna i šest parking mesta za osobe sa invaliditetom.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Robna kuća pretvara svoje garaže i parking prostore u stanove
- Umesto asfaltiranja: Rešenje za travnata parking mesta u gradovima
U planu i rekonstrukcija zelenih površina
Površina građevinske parcele u Zemunu kod hale Pinki iznosi 6.095 kvadratnih metara. Površina garaže namenjene za parkiranje putničkih automobila iznosi 4.252, dok je ukupna površina podzemne etaže 5.165,06 kvadrata.
Osnovni gabarit objekta je pravougaone osnove, dimenzija oko 88,5 x 64,6 m, postavljen u okviru podzemnih granica zone građenja i katastarske parcele. Van osnovnog pravougaonog gabarita, nalaze se servisni delovi objekta, sanitarne i tehničke prostorije.
U predviđenoj garaži su smeštene i prostorije blagajni i dežurnih lica koja se staraju o namenskom korišćenju prostora, a njihov broj se procenjuje na maksimalno četiri lica u smeni.
Planirana je i rekonstrukcija postojećih zelenih površina, kao i zamena zastora platoa tako da se rekonstruiše popločanje iz inicijalnog projekta arhitekte Ivana Antića. Kako se navodi u dokumentaciji, nastojalo se da plato vrati svoju prvobitnu funkciju mesta okupljanja, uz stvaranje prostora za nove programe.
Na pokrivnoj ploči se nalaze otvori, izlazi, koji služe za vertikalnu komunikaciju, odnosno za izlaz na kotu terena iznad garaže.
Konstrukcija garaže je armiranobetonska, formirana od pečurkastih ploča oslonjenih na armiranobetonske stubove, zidove i jezgra.
Pokrivna ploča je debljine 50 cm u polju i 90 cm na mestima kapitela, zidovi 50 cm. Na ploči se nalaze otvori, izlazi, koji služe za vertikalnu komunikaciju, odnosno za izlaz na kotu terena iznad garaže. Iznad ove ploče na mestima izlaska na kotu tla su predviđene lake čelične pokrivne konstrukcije.
Temeljna ploča je debljine 60 cm, dok je veza između temeljnih ploča i obodnih zidova predviđena kao zglobna i vodonepropusna.
Stubovi za sve kritične kombinacije opterećenja
Za vertikalnu komunikaciju vozilima između nivoa garaže i spoljnjeg prostora predviđene su armiranobetonske rampe debljine 20 cm. Rampe se oslanjaju na armiranobetonske zidove i formiraju kontinualne ploče.
Za pešačku vertikalnu komunikaciju su predviđena armiranobetonska stepeništa i liftovi. Kolski pristupi – ulazi i izlazi u garažu, ostvaruju se preko dvostrukih pravih rampi, širine oko 8 metara, sa širinom od 7 metara za kolski pristup i trotoarom od oko 1 metar.
Vertikalne pešačke komunikacije u garaži ostvarene su preko 5 sigurnosnih stepeništa i jednog putničkog lifta, čije su dimenzije prilagođene i kretanju osoba sa invaliditetom.
Ulazna rampa nalazi se na prilazu iz ulice Gradski park, dok se izlazna rampa nalazi u Nemanjinoj ulici. Pozicije rampi projektovane su tako da se omogućava pravolinijsko i jednosmerno kretanje vozila.
Parking mesta postavljena su upravno na kolovoz. Vertikalne pešačke komunikacije u garaži ostvarene su preko 5 sigurnosnih stepeništa i jednog putničkog lifta, čije su dimenzije prilagođene i kretanju osoba sa invaliditetom.
Prijave do 17. februara
Izgradnja garaže kod KSC Pinki, koja će biti opremljena savremenom automatizovanom opremom i sistemima za nadzor i upravljanje, trebalo bi da počne ovog proleća, a planirano je da radovi traju dve godine.
Ukupna vrednost ove investicije iznosiće oko 700 miliona dinara, a biće realizovana iz sopstvenih sredstava beogradskog javnog preduzeća “Parking servis”.
Pored izvođenja, javna nabavka obuhvata i izradu tehničke dokumentacije, a potencijalni izvođači svoje prijave mogu poslati do 17. februara 2022. godine preko portala Javne nabavke.
Šteta da zelenilo nije promišljenije postavljeno već očigledno nasumice. Dobro je da će biti garaže, loše da će krov biti ugrejana ploča koja će emitovati toplotu u letnjem periodu time nanositi štetu korisnicima tog prostora
tako je, šta reći osim tuga tuga tuga ! evo ja predlažem uzmite prekopirajte ako ste nesposobni najgluplju varijantu primer renoviranja trga i postavku nadstrešnice na njemu studija kokaistudios u kini ili varijanta montažno- demontažnog pokrivanja trga u dohi ,dajte ljudima u krajnjem slučaju bar ladovine leti ili zaštite od kiše, snega aman ljudi, niđe vode ,niđe fontane tugo moja? ploča i sve okolo će da izgori na plus osamdeset aman srbi??