Gradovi u kojima građani više pešače i voze bicikle, imaju veći BDP
Da li će se stanovnici grada odlučiti za pešačenje, bicikl, gradski prevoz ili automobil bitno utiče na razvoj jednog grada. Pogledajte kako ekonomska i društvena moć gradova zavisi od vida kretanja građana.
Tokom poslednjih godina prioriteti mobilnosti stanovnika Sjedinjenih Američkih Država su se značajno promenili, posebno među mlađom populacijom. Iako je prethodnih godina najčešći izbor bio automobil ili javni prevoz, istraživanja pokazuju da građani jedne od najrazvijenijih država na svetu, sve se više opredeljuju za pešačenje, bicikl ili određeni električni uređaj poput trotineta.
Ovakve promene u prioritetima vezanim za vidove prevoza rezultirale su mnogim koristima kako za stanovnike tako i za gradove, ujedno u ekonomskom i socijalnom pogledu.
Veći BDP kod onih koji se kreću više
U studijama iz 2014. godine koje je sprovela kompanija Smart Growth America, na uzorku od 30 gradova, uočeno je da su gradovi s najviše pešaka bili Vašington, Njujork, pa Boston, dok su poslednji na listi bili Tampa, Feniks i Orlando. Ovo istraživanje pružilo je i ostale podatke koji na prvi pogled nisu povezani sa načinom kretanja stanovnika, kako što su bruto domaći proizvod (BDP) po glavi stanovnika, koji je kod gradova gde je broj pešaka bio veći za 38% bio viši od poslednjih gradova na tabeli.
Stanovnici pešačkih zona imaju manje troškove prevoza kao i veću ponudu poslova, ali sa druge strane veće iznose kirija i cena kvadrata pri kupovini nekretnina.
Isto istraživanje sprovedeno je i ove godine. Ovog puta osim 30 gradova analizirano je pojedinačno i 619 WalkUP-ova, odnosno mesta unutar gradova koja zu izrazito „pešačka“ i koja uglavnom predstavljaju samo 1% površine grada ali koja imaju izuzetan značaj za grad.
Nova istraživanja su pokazala da najviše pešaka sada ima Njujork, Vašingtonu, pa Bostonu, zatim u Čikagu, San Francisku i Sijetlu, dok je Orlando i dalje na poslednjem mestu.
U ovih 30 gradova živi 46% ukupnog stanovništva Sjedinjenih Američkih Država, odnosno oko 145 miliona ljudi, a u njima se sa druge strane ostvari 54% nacionalnog BDP.
U svakom od gradova utvrđen je procenat površina koje zauzimaju prodavnice, kancelarije i stanovi u takozvanim WalkUp zonama. Dobijeni parametri ukazuju da stanovnici ovih zona imaju manje troškove prevoza kao i veću ponudu poslova, ali sa druge strane veće iznose kirija i cena kvadrata pri kupovini nekretnina.
Kad ste već ovde…