Javna podzemna garaža Banovina; Foto: Gradnja
Aktuelno, Izdvojeno

Otvorena garaža Banovina: Šta nam se sviđa a šta ne na novoj garaži u Novom Sadu

Ispada da podzemni deo izgleda bolje od nadzemnog dela ove betonske strukture izgrađene u dvorištu arhitektonskog bisera Dragiše Brašovana.

Posle dve i po godine izgradnje, podzemna javna garaža kod Banovine u centru Novog Sada konačno je otvorena. Ovom investicijom kompanija Best in Parking i Inobačka d.o.o. postignuto je 167 novih parking mesta na dve podzemne etaže.

Tako je na minut od pešačke zone grada omogućeno jednostavno i lako parkiranje vozila po ceni od 50 dinara po satu u toku prva dva promotivna meseca. I to su dobre vesti.

Loša vest je to da je arhitektonski biser Dragiše Brašovana zaklonjen nadstrešnicama od belog istegnutog lima pa su vizure ka Banovini iz ulice Žarka Zrenjanina upropašćene.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Pogled na Banovinu i nadstrešnice iz Žarka Zrenjanina; Foto: Gradnja

Zbog bele boje lima, ove nadstrešnice su još dodatno istaknute pa vizuelno kontriraju zgradi Banovine

S obzirom na poziciju i na veliki broj betonskih ispusta iznad tla, bilo je važno izvesti kvalitetno parterno uređenje i ne štedeti na ovim delovima, koji su zapravo jedini vidni delovi ove podzemne građevine.

Kao što se moglo videti na projektu i renderima, koje je izradila firma MHM-projekt u saradnji s novosadskim JP Urbanizam i JP Gradsko zelenilo, prvobitno je zamišljeno da ovi ispusti budu obloženi drvetom kao i da krovovi budu ozelenjeni.

Međutim, na kraju je primenjen istegnuti lim za fasadu. Zbog bele boje lima, ove nadstrešnice su još dodatno istaknute pa vizuelno kontriraju zgradi Banovine. Bilo bi daleko bolje rešenje da je lim ofarban u antracit, tamno-sivu boju jer bi se time objekti koloritno utopili u okruženje.

Naravno, najbolje rešenje bi bilo da nadzemni objekti uopšte ne postoje, za šta su se od samog početka zalagala stručna udruženja, arhitekte i deo javnosti. Tokom vremena, nadzemni objekti će verovatno biti prekriveni zelenilom, pošto pejzažno uređenje prostora nije završeno, ali time neće biti rešen problem uskraćenih vizura.

Nepotrebne nadstrešnice za ulazak u garažu; Foto: Gradnja

Pod zemljom je bolje

Pod zemljom je pak situacija mnogo bolja. Betonska podzemna konstrukcija na dve etaže zablistala je u punom sjaju. Žuto-crna koloritna šema izgleda atraktivno, baš kao i grafička rešenja horizontalne i vertikalne signalizacije. Parking mesta su jasno obeležena, kao i staze za pešake.

Dobra vest je i to da je dostupno osam punjača za električna vozila jačine 11 kilovata sa cenom od 60 dinara po kilovatu. Loša vest je da će prema ugovoru sa koncesionarom biti ukinuto 90 parking mesta u okolini garaže.

Atraktivan izgled garaže; Foto: Gradnja

Žuto-crna koloritna šema izgleda atraktivno, baš kao i grafička rešenja horizontalne i vertikalne signalizacije.

Podsetimo, prilikom gradnje utrošeno je preko 7.000 kubnih metara betona. Obezbeđivanje objekta od isplivavanja bio je najveći izazov u projektovanju ove garaže, zbog čega je izvedeno čak 137 šipova a u isto vreme ovim rešenjem sprečena je mogućnost loma temeljne ploče.

Za razliku od garaže Modena, gde je hidroizolacija rešena ubacivanjem kristala u betonsku mešavinu, ovde je ona rađena penetracijom, odnosno premazima.

Rampe u ovoj garaži su odvojene, to jest iz jedne ulice se ulazi, a na drugu izlazi iz garaže.

Podzemni deo garaže lepše izgleda od nadzemnog; Foto: Gradnja

Sledi otvaranje Modene i izgradnja još dve garaže

Nakon Banovine, u prvim mesecima 2025. godine očekuje se i otvaranje garaže Modena koja je od ove udaljene svega 150 metara. Međutim, tu nije kraj sa novim investicijama u parkiranje jer je najavljen početak izvođenja još dve garaže.

Novi Sad će dobiti i garaže na Trgu Republike (kod Riblje pijace) i na uglu Uspenske i Šafarikove ulice koja će biti nadzemna na četiri sprata za oko 70 putničkih automobila po etaži.

Garaža kod Riblje pijace će biti podzemna na dve etaže, površine 14.000 m² i kapaciteta 400 putničkih automobila.

Foto-galerija

Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

22 komentara

  1. Sonja

    Garaža je otvorena na lažno.
    Posle podne nije radila, radnika još ima a ulica Vladike Platona nije asfaltirana.
    Nemojte pisati lažne vesti jer vam je tako naređeno, mislite šta je sledeće ako ste sad pristali na laž.
    Ko laž, taj i krade
    Jadno je sve kako izgleda. Bio lep deo, pun zelenila. Sad po.raćka.

    1. Mirko

      Nije lazno otvorena, radi bio I video, stvarno dobro izgleda!

  2. Aleh

    Ova garaža je zločin.

  3. Ruža

    Na šta će ličiti kad lim zarđa? O održavanju niko ne vodi računa. Pogledajte kakav je most Slobode!!

    1. Aco

      Lim je aluminijumski i plastificiran. Ne može da korodira

  4. Zoran

    Neverovatna nenormalnost. Jadni NS

  5. arh

    prolazio tamo tuda neki dan

    izgleda mi kao ulaz u neki muzej savremene umetnosti

    nisam iz NS pa me valjda manje pogađa

    dole nisam silazio

  6. miki

    jako dobro izgleda bar na slikama, novosađani će da odahnu konačno, s moje strane sve pohvale

    1. MarijaZ

      Baš tako, garaža veoma dobro izgleda i pre svega je funkcionalan objekat, a ludaci po komentarima mogu samo da pljuju, kad ništa drugo ne umeju…

      1. Ana

        Ludaci u komentarima znaju šta znači vredno arhitektonsko nasleđe, i kako se ono čuva. Ovo nije taj slučaj. Ali avaj, ovom društvu je najbitniji limeni ljubimac i lični ugođaj

  7. Mladen

    Nadzemni deo izgleda odvratno. Prosti je nevrovatno kolilo nebrige moze da se vidi na delu. Unakazili centar grada na 3 godine i sada imamo OVO kao rezultat dok cekamo da Bosanac opljacka Grad i uzme sredjivanje Modene na jos 2+ godine. Svi bi mi isli na robiju. Ovo je SRAMOTA.

  8. STOP zaprašivanju iz aviona!

    Ne obazirući se na temelj, statiku, vodovodne instalacije, enterijer itd, zašto barem niste uklopili nadzemne kaveze u stilu gradnje banovine? Da ima polukrug, luk, istu boju itd, da liči kao da je u sastavu banovine?

  9. Boki

    Cek, cek sve ovo zbog 77 novih parking mesta? Jer ako sam dobro shvatio, nova garaza ima 167, a bice ukinuto 90 starih oko Banovine, sve ovo je radjeno zbog samo 77 novih mesta? Da nepricamo da je u jednom momentu i sama zgrada bila ugrozena zbog radova…

  10. Stf

    Zastrašujuće veliki broj ostrašćenih komentara ne samo na ovu vest nego na bilo koju. Ljudi ako nesto nije po njihovom a bilo da je uradjeno dobro, vrlodobro ili cak odlicno odmah nazivaju groznim, uzasnim… Vrhunac dekadencije je kada visokoobrazovani ljudi nemaju sirinu i samo iz nekog svog malog, nedovoljno zrelog ugla sagledavaju i komentarisu okolinu.

    1. Ana

      Strašno je i kad neko misli da zato što je visoobrazovan ne treba da čuje ozbiljne kritike struke na ovu temu, nego da smatra da je samo njegovo mišljenje ispravno

      1. Stf

        Tako, je vecina tih sto sagledava iz negativnog ugla se tako ponasa.

      1. Stf

        Sigurno nije loše i ružno, minimun osrednje.

  11. Radojica

    Odlično je ispalo s obzirom ko je inicijator, finansijer, projektant, izvodjač, koncesionar… Nije moglo bolje.

    Novosadjani naravno ovo zaslužuju. Svako društvo koje je tako mutavo, i zaslužuje da ga uništavaju oni koji bi da je društvo normalno, bili na njegovoj margini, skrajnuti, a dobar deo i u zatvoru.

  12. Zeljana

    Zasto ne izgleda kao sto je bila predstavljena na renderu?? I zasto to nemamo koga da pitamo??
    Tamo je drvo i mnoooostvo zelenila… ovde kapiram da nije do kraja uredjeno sa zelenilom, ali poznajuci ih bice par ukrasnih bagremcica, neka puzavica i to je to… Trebalo je samo ispostovati to sto su sami nacrtali i prezentovali nam na renderu.

  13. Vlad

    Zaista grozno izgleda metalni kavezi ruže pogled na Brašovanovo remek delo celu tu parcelu je trebalo zaštiti kao spomenik kulture ali sad je kasno..

  14. Milan

    Trebalo je svesti broj objekata iznad zemlje na minimum i uklopiti ih sa okolinom. Kao da ne mozemo malo da prosetamo pa nam treba izlaz na svakom cosku garaze. Ogromna, ogromna steta.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *