Solunski Flyover je vijadukt dugačak 4 km čija izgradnja će vam usporiti put do Halkidikija naredne 4 godine
Uz najduži natputnjak u Grčkoj, projekat uključuje i izgradnju 8 novih mostova i 3 nova tunela na 13 km dugoj postojećoj deonici.
Pred nastupajuću turističku sezonu, u okolini Soluna otpočeli su u veliki infrastrukturni radovi na projektu Thessaloniki Flyover, usled čega je moguće da će našim turistima koji dolaze na letovanje u Grčku biti potrebno malo više strpljenja na ovom delu puta, posebno onima koji će letovati na Halkidikiju.
Započeti krajem 2023. godine, radovi se vrše na obilaznici oko Soluna (Periferiakos – Ring Road) i prema najavama trajaće oko četiri godine, dok sam projekat osim 4 kilometra dugog kontinuiranog natputnjaka, obuhvata i modernizaciju i proširenje postojeće deonice duge 13 kilometara, sa 9 različitih nivoa raskrsnica, kao i 8 novih mostova i 3 nova tunela.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Budžet od skoro pola milijarde evra
Projekat Thessaloniki Flyover pokrenut je kao ambiciozna inicijativa da se ublaži hronični problem saobraćajnih gužvi u ovom gradu.
Cilj je da se omogući brži i sigurniji prolaz vozila, poboljša pristup aerodromu, južnom Solunu i Halkidikiju, te da se smanji broj saobraćajnih nesreća koje su česte na postojećim putevima.
Ukupna vrednost projekta iznosi 478 miliona evra, a očekuje se da će Flyover moći da opsluži 10.000 vozila po satu u oba pravca, čime će se svakako smanjiti kolapsi u saobraćaju.
Sadašnja istočna obilaznica će projektom biti proširena, dobiti nova čvorišta i tehničke elemente i modernizovana do ukupne dužine od 13 km.
Kako je ranije najavljeno, na četvorogodišnjoj izgradnji ovog projekta biće zaposleno više od 1.000 radnika, dok je izvođač i projektant konzorcijum sastavljen od grčkih kompanija Mytilineos i M-Concessions, u saradnji s građevinskom grupom Avax.
Kontinuirani natputnjak dužine 4 km, budući najduži natputnjak u Grčkoj, projektovan je iznad sadašnje istočne obilaznice koja će projektom biti proširena, dobiti nove raskrsnice i tehničke elemente i modernizovana do ukupne dužine od 13 km.
Saobraćajni problemi stavljeni iznad ekoloških
Dodajmo još i da je početak izgradnje solunskog Flyovera bio obeležen protestima građana, koji su napomenuli da će tokom izvođenja radova biti posečeno na hiljade stabala i tako uništeno 82.000 m² prigradske šume, čime će se smanjiti kvalitet vazduha u gradu.
U jednom trenutku, u aprilu ove godine, radovi su zbog pritužbi tri gradska udruženja čak bili nakratko i prekinuti, ali nastavkom izgradnje postalo je očito da su u ovom slučaju saobraćajni problemi stavljeni iznad ekoloških.
Proverite stanje na obilaznici
Kako bi se vozačima smanjile muke na putu do grčkog mora, pokrenut je specijalizovani portal Thessaloniki Flyover na kojem u realnom vremenu možete pratiti stanje na solunskoj obilaznici. Na taj način pravovremeno možete da odlučite da li idete kroz gradilište Flyovera, direktno kroz grad ili alternativnim putem preko obližnjeg jezera.
Ovakav natputnjak će uskoro biti potreban Beogradu od petlje Zmaj do petlje Lasta.
nikako da shvate da će ovakvi objekti samo privući još više automobila i povećati gužve. Koncept koji je u svetu napušten još sedamdesetih godina.