Caterpillar 994K mase 240 tona i 1.764 konja potroši 1.000 litara dizela za 12 sati rada
A za to vreme iskopa i u kamione utovari 250 tona zemlje potrebne za proizvodnju jedne jedine litijum-jonske baterije.
Caterpillar 994K, mega-buldožer za površinske kopove u rudnicima litijuma, pokreće bi-turbodizel motor 78.1 V16, koji pri 1600/min razvija 1.764 KS, uz najveći obrtni moment 11.591 Nm pri 1200/min.
Potroši oko 1.000 litara goriva u 12 sati, obrađujući oko 250 tona zemlje kako bi došli do materijala potrebnog za proizvodnju jedne baterije za jedan električni automobil.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Neverom u nadzor: Pogledajte kako električni auto podnosi gradilište
- Impresivni rovokopač kojem stena ne predstavlja problem
Obradi 250 tona Zemljine kore
Da biste napravili jednu jedinu bateriju, morate obraditi: 12 tona rude za litijum, 15 tona rude za kobalt, 3 tone rude za nikl, 12 tona rude za bakar i ukupno obraditi 250 tona zemljine kore.
Sve to za jednu bateriju, koja konačno sadrži približno 12 kg litijuma, 30 kg nikla, 22 kg mangana, 15 kg kobalta, 100 kg bakra, 200 kg aluminijuma, čelika i plastike, piše Autorportal.hr.
Sposoban da izdrži i najteža opterećenja
Utovarivač CAT 994K izgrađen je na robustan način koji mu omogućava da efikasno radi i stoji čvrsto čak i u najtežim scenarijima. Veoma je izdržljiv i sposoban je da izdrži najteža opterećenja, a posebno se dobro pokazao na velikim gradilištima gde ima mnogo teškog materijala za nošenje.
Da bi se maksimizovao vek montiranih delova, može se pohvaliti zadnjim okvirom punog kutijastog preseka koji je otporan na složene udare i torzione sile. Takođe, prednji spoj klina ima podmazan dizajn klinova koji obezbeđuje dug životni vek i pouzdanost.
Snažan motor utovarivača je glavni razlog za njegove optimalne i odlične performanse.
994K Cat poseduje Rimpulll Control System (RCS) i Pretvarač obrtnog momenta kvačila radnog kola (ICTC) koji pomaže smanjivanju troškova po toni. RCS omogućava smanjenje potencijala proklizavanja točkova bez smanjenja hidrauličke efikasnosti. ICTC poboljšava efikasnost goriva u određenim primenama.
Mašina takođe ima Integrisani kontrolni sistem upravljanja i menjača (STIC) kroz koji možete iskusiti apsolutnu reakciju i kombinovati izbor stepena prenosa, upravljanje i izbor smera u jednu ručicu. Osim toga, snažan motor utovarivača je glavni razlog za njegove optimalne i odlične performanse.
Hiljade litara goriva za kopanje rude, ogromne količine energije iz uglja, gasa ili nuklearki za proces prerade, tone sumporne kiseline i čitave reke čiste vode za proces rafinisanja…. za bateriju koja traje odprilike 100 hiljada kilometara a zamena košta 5 do 20 hiljada dolara, zavisno od modela automobila.
Ali nema veze, bitno je da je „Zelena energija“