Počinje izgradnja 4 i po kilometra duge žičare u Parizu
Trasu nadzemne linije podržavaće trideset i tri stuba u obliku slova Y i V, dok će svaka od pet stanica imati elemente dizajna prilagođene lokalnoj zajednici.
Cable 1, projekat prve gradske žičare u Parizu koja će povezivati nekoliko predgrađa na jugoistoku francuske prestonice sa sistemom metroa, konačno ulazi u realizaciju.
Izgradnja će početi kasnije ove godine, objavio je francuski list Le Parisien, a sistem vredan 132 mliona evra trebalo bi da bude predat na upotrebu Parižanima tokom 2025.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Pariz do 2026. godine želi da postane najbolji grad za bicikliste
- U Švajcarskoj otvorena najstrmija žičara na svetu
Pet stanica na liniji od 4,5 kilometra
Kako prenosi Dezeen, iza ovog projekta stoje arhitektonski studio Atelier Schall, proizvođač žičara i ski-liftova Doppelmayr France, transportna kompanija Ile-de-France Mobilites, kao i građevinske kompanije Spie Batignolles i Egis Rail.
Kada bude završena, linija će biti duga 4,5 kilometra i imaće pet stanica u predgrađima Kretej, Limej-Brevan, Valenton i Vilnev-Sen Žorž.
Očekuje se da će sistem prevoziti oko 1.600 ljudi na sat u vreme najveće gužve.
Duž trase će ukupno biti izgrađena 33 stuba u obliku slova Y i V koji će podržavati liniju nadzemne žičare.
Svaka kabina će moći da primi po deset putnika, a očekuje se da će sistem prevoziti oko 1.600 ljudi na sat u vreme najveće gužve.
Sistem žičara je izabran zbog brdovitog terena u predgrađima, koji je ograničio stvaranje novih metro i voznih linija.
Jedinstven dizajn za svaku stanicu
Stanice će služiti različitim zajednicama i svaka će imati svoje jedinstvene elemente dizajna.
Na terminalu Pointe du Lac u Kreteju, pešački most će povezivati stanicu sa obližnjim tržnim centrom, dok će stanica Bois Matar u Vilnev-Sen Žoržu biti dizajnirana tako da se očuva pogled na okolno poljoprivredno zemljište.
Stepenice, liftovi i pokretne stepenice biće postavljene na stanicama koje se nalaze iznad zemlje.
Stanice koje se nalaze u prizemlju će imati postepene nagibe koji će putnicima omogućiti pristup bez stepenica ili liftova.
Stepenice, liftovi i pokretne stepenice biće postavljene na stanicama koje se nalaze iznad zemlje kako bi se povezale sa povišenim platformama.
Foto-galerija
Renderi: Île-de-France Mobilités
Kada će se nastaviti gradnja žičare od Kalemegdana do Ušća? Zar se Pariz manje brine o istorijskom nasleđu od Beograda.
Tzv. Zaštitnicima Kalemengdanske trvđave poručujem: Zar je Tvrđava Uvac na Đerdapu manje vredna pa je opasana „Vetrenjačama“ koje proizvode struju.
Neće se zidati na Kalemegdanu sve dok je Beograđana da ga odbrane od neukih štetočina. A Vi se bavite slobodno svojim okruženjem.
Beograd je srpska prestonica i za njegovo uređenje se pitaju svi građani Srbije.
Taj projekat je izvanredno rešenje koji može spojiti dve pešačke zone, onu na Kalemegdanu, gde je i ZOO i mbogobrojni restorani i istorijske znamenitosti i muzeji i galerije sa Ušćem sa Parkom Mira i šoping molova kao i ogromnim brojem parking mesta kojih na Kalemegdanu nema.
Sa gondolom sa Ušća se laganom šetnjom i izvrsnim pogledom iz gondole može doći lako do Knez Mihajlove, Trga Republike, Narodnog Muzeja i Narodnog Pozorišta.