Linijski park: Traži se projektant i izvođač ekološkog centra, parkova i podzemne garaže
Na dve lokacije predviđena je izgradnja multifunkcionalnog ekološkog centra, urbanih bašti, metro stanice, te podzemne garaže na dva nivoa sa oko 550 mesta.
Dizajniran po uzoru na njujorški High Line, budući Linijski park u Beogradu obuhvataće deo teritorija opština Stari grad i Palilula, tačnije prostor između SC „25. maj – Milan Gale Muškatirović“, regulacije reke Save do Beton hale, regulacije Bulevara vojvode Bojovića i Dunavske ulice, regulacije postojeće železničke pruge do Pančevačkog mosta, uključujući komplekse Toplane “Dunav” i Marine “Dorćol”.
Javna nabavka koju je ovih dana raspisao Grad Beograd obuhvata izradu prethodne dokumentacije, tehničke dokumentacije i izvođenje radova na uređenju Linijskog parka i podzemne garaže sa pripadajućom saobraćajnom infrastrukturom, pešačke površine ispred SC „Gale Muškatirović“ i prostora oko Spomenika braniocima Beograda 1915. godine, u skladu sa Planom detaljne regulacije za Linijski park.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Park kao deo zelene infrastrukture grada
Projektni zadatk odnosi se na dve lokacije, od kojih je prva podeljena na devet podcelina, a druga podrazumeva podzemnu garažu sa pripadajućom saobraćajnicom.
U podcelini 1.1 su započeti radovi na uređenju Linijskog parka, koje izvodi JKP „Zelenilo Beograd“.
Kroz rekonstrukciju priobalnog bedema protebno je planirati izradu projekta odbrane tvrđavskog priobalja od visokih voda duž i unutar bedema, koji u podcelini 1.2 uključuje uklanjanje postojećeg pružnog nasipa i pomeranje linije odbrane na priobalni bedem Beogradske tvrđave.
U podcelini 1.2 potrebno je pak predvideti nabavku i postavljanje čelične skulpture ukupne visine oko 10 metara koja zauzima površinu u osnovi dimenzija 5 x 4 metra.
Parkovska površina iznad podzemne garaže
Konceptualno idejno rešenje Podceline 1.3 se implementira i na površini iznad lokacije 2 – podzemna garaža sa pripadajućom saobraćajnicom na građevinskoj parceli SA-1. Površina u podcelini 1.3 i parkovska površina iznad planirane podzemne garaže su denivelisani u visini od oko 2 m, a projektnom dokumentacijom je neophodno da se obezbedi funkcionalnost i vizuelna povezanost navedenih površina.
U podcelinama 1.4 i 1.6. implementiraju se „prirodom inspirisana rešenja projekta Eupolis“, koja, kako se navodi, imaju za cilj kreiranje otporne, humane prirodne sredine koja ima niže troškove održavanja, dokazivo pozitivan uticaj na zdravlje i dobrobit ljudi i zajednice.
Između ostalog, radovi obuhvataju prikupljanje i kontrolu površinskih voda izgradnjom retenzionog bazena za vodu površine veće od 100 m2, koji je ozelenjen i uklopljen u pejzažno uređenje zone, zatim formiranje infiltracionog bazena i biofiltera površine 15 m2 za kontrolu zagađenja, te izradu vertikalne urbane bašte ukupne dužine 8 m, visine do 2 m.
Atraktivan sadržaj za posetioce
Radovi u podcelini 1.6 iz projekta EUpolis obuhvataju izgradnju multi-funkcionalnog objekta ekološko-edukativnog centra (EEC) u skladu sa PDR-om Linijski park. Objekat treba da predstavlja atraktivan sadržaj za posetioce sa ciljem edukacije o primeni prirodom inspirisanih rešenja, cirkularne ekonomije, biofoličnog dizajna, inovativnih tehnologija i materijala, promociji ideja o važnosti lokalne zajednice i njihovom uticaju na zdravlje i dobrobit ljudi.
U prizemlju objekta se nalazi multifunkcionalna prostorija za prezentacije i izložbe, prostorija za data centar za EUpolis projekta, toalet, čajna kuhinja, ostava, tehnička prostorija i stepenište za krovnu terasu. Krov objekta planirati kao ravan zeleni krov sa krovnom baštom, koji treba da obezbedi multifunkcionalnu površinu za sastanke i prezentacije za ne više od 20 ljudi.
Fasade objekta treba da sadrže vertikalna, prirodom inspirisana rešenja, poput vertikalnih zelenih panela, “zelenog zida”, instalacija za održavanje vodenih Sistema prirodom ispirsanim rešenjima – “green water purification”, elemente vertikalnih bašti. Fasada je dominantno staklena sa aluminijskim profilima.
U produžetku Cvijićeve ulice Grad Beograd planira izgradnju podvožnjaka i nastavka Cvijićeve u skladu sa PDR-om za Linijski park.
Kada je u pitanju Podcelina 1.7, na građevinskoj parceli SA-14 potrebno je planirati prekid zelene površine, a ukrštanje sa saobraćajnicom Žorža Klemensoa izraditi u postojećoj regulaciji sa platformom za usporavanje saobraćaja.
U delu podceline 1.9 je planirana metro-stanica „Dunav stanica“ koja je u fazi izrade projektne dokumetacije, a u njenoj neposrednoj blizini, u produžetku Cvijićeve ulice Grad Beograd planira izgradnju podvožnjaka i nastavka Cvijićeve ulice u skladu sa PDR-om za Linijski park.
Na dve etaže oko 550 parking mesta
Izgradnja podzemne garaže na prostoru postojećeg otvorenog parkirališta ima za cilj povećanje kapaciteta parkiranja i integraciju javne površine koja se nalazi iznad planirane podzemne garaže u funkcionalne delove Linijskog parka, a u skladu sa PDR-om Linijskog parka.
Ukupni kapacitet podzemne garaže sa dve podzemne etaže je oko 550 parking mesta, od čega će 5% parking mesta biti namenjeno za potrebe parkiranja osoba sa invaliditetom (5%). Prema korisnoj površini podzemna garaža spada u velike garaže (više od 1.500 m2).
Ulaz/izlaz sa kolskim pristupima preko ulaznih/izlaznih rampi u garažu je planiran iz Ulice Nova 1, koja se nalazi iznad gabarita garaže.
Za podceline 1.5 i 1.8 u tehničkoj specifikacijii nema posebnih napomena, a tender je otvoren do 7. novembra.